Obavijest o prelasku s postojeće usluge izravno terećenje na novu uslugu SEPA izravno terećenje

03.07.2018.

Poslovni subjekti (primatelji plaćanja) Merkur osiguranje d.d., HEP – OPSKRBA d.o.o., Uniqa osiguranje d.d. te GEN-I Zagreb d.d. 10. rujna 2018. uključuju se u SEPA shemu izravnih terećenja sukladno Nacionalnom planu migracije na SEPA-u. 

Što to znači za platitelje računa?

  • Ako već imate ugovorenu postojeću uslugu izravno terećenje u korist jednog ili više navedenih primatelja plaćanja u svrhu kontinuiteta podmirivanja obveza, putem usluge izravnog terećenja nastavit će se automatizmom izvršavati kao SEPA izravno terećenje od 10. rujna 2018. na temelju Suglasnosti/Ugovora koju/koji ste dali/potpisali Banci ili primatelju plaćanja za postojeću platnu uslugu izravno terećenje.
  • SEPA izravna terećenja provode se u skladu s Općim uvjetima poslovanja Zagrebačke banke d.d. za potrošače za uslugu izravnog terećenja / SEPA izravnog terećenja koje možete naći na internetskim stranicama i u poslovnicama Banke.
  • U slučaju da platitelj računa ne želi da se izvrši prelazak s postojeće usluge izravno terećenje na SEPA izravno terećenje, može je otkazati:

- do 7. 9. 2018. u Banci bez naknade

- ili kod primatelja plaćanja nakon navedenog datuma.  

O prelasku s postojeće usluge izravno terećenje na SEPA izravno terećenje svi platitelji računa bit će obaviješteni i od primatelja plaćanja najmanje četiri tjedna prije same primjene. Pregled osnovnih razlika između postojeće usluge izravno terećenje i SEPA izravno terećenje možete pročitati u letku.

U nastavku navodimo pogodnosti koje usluga SEPA izravno terećenje pruža platiteljima:

  • platitelj ima mogućnost opoziva naloga izravnog terećenja prije izvršenja ako se ne slaže s iznosom terećenja (tzv. refusal);
  • platitelj ima mogućnost bezuvjetnog povrata svakog plaćenog iznosa u roku od osam tjedana od datuma terećenja računa ili u roku od 13 mjeseci za tzv. neautoriziranu platnu transakciju (tzv. refund).

Osim prethodno navedenog, platitelj može po svojem izboru u svojem poslovnom odnosu s Bankom ugovoriti i sljedeća ograničenja po usluzi SEPA izravnog terećenja:

  • može zabraniti izvršenje svih naloga za SEPA izravno terećenje;
  • može zabraniti izvršenje svih naloga za SEPA izravno terećenje koji bi bili inicirani od strane jednog ili više primatelja plaćanja (prema Vašem izboru);
  • može odobriti izvršenje naloga za SEPA izravno terećenje inicirano isključivo od strane jednog ili više navedenih primatelja plaćanja (prema svojem izboru);
  • može ograničiti iznos pojedinačnog naloga SEPA izravnog terećenja do određenog iznosa;
  • može ograničiti naplatu SEPA izravnog terećenja na određeni rok. 

Nakon unosa tih ograničenja zaprimljeni nalozi SEPA izravnih terećenja od primatelja plaćanja provodit će se ili odbijati u skladu s prethodno navedenim ograničenjima, neovisno o suglasnosti koju ste dali primatelju plaćanja.
Osim na internetskim stranicama Banke, informacije o tim izmjenama dostupne su u poslovnicama Zagrebačke banke i na besplatnom infotelefonu 0800 00 24.

Što je SEPA izravno terećenje? - Pregled bitnih osnovnih razlika između postojeće usluge Izravnog terećenja i SEPA Izravnog terećenja

Postavke kolačića

Privole

Prilagođene postavke kolačića

U nastavku možete omogućiti ili onemogućiti korištenje pojedinih kategorija mrežnih kolačića, a svoj izbor možete naknadno promijeniti u bilo kojem trenutku. Ako niste sigurni, detaljne informacije o kolačićima koje koristimo na zaba.hr stranicama možete pronaći u našoj politici korištenja kolačića.

Tehnički kolačićiUvijek aktivni

Omogućuju pravilan i siguran rad web stranica.


Funkcionalni kolačići

Omogućuju poboljšanja u korištenju web stranica.


Marketinški kolačići

Omogućuju praćenje posjetitelja web stranica te prikupljaju podatke koji se koriste za personalizaciju oglasa i korisničkog iskustva.


Analitički kolačići

Bilježe statističke podatke koji omogućuju unaprjeđenje naših stranica i naš ponude.