Od lipnja 2021. uz kunski tekući račun izdaje se Visa debitna kartica. Postojeći korisnici Maestro kartica primili su novu karticu na kućnu adresu, bez naknade. Za više informacija posjetite stranicu Visa debitna kartica.
Namijenjena je vlasnicima i opunomoćenicima kunskog tekućeg računa otvorenog u Banci.
Omogućuje jednostavan i brz pristup novcu 24 sata na dan na svim prodajnim i isplatnim mjestima u zemlji i inozemstvu te na internetu, a koja imaju istaknuti znak Maestro.
Prednosti
Beskontaktno plaćanje karticom. Brzo je, jednostavno i sigurno i omogućava vam pogodnosti
Kupovina na rate bez kamata i naknada za korisnike Lepeza mogućnosti i Platnog asistenta Na odabranim prodajnim mjestima u Hrvatskoj kupujete odmah, a plaćate u ratama, bez kamata i naknada
Podizanje gotovog novca u domaćoj valuti bez naknade te na posebno označenim Zabinim bankomatima u eurima, uz naknadu
Podizanje gotovog novca bez naknade na bankomatima Grupe UniCredit u inozemstvu, za korisnike Lepeza mogućnosti i Paketa za mlade (pronađite ih putem m-zabe)
Mogu li se svojom karticom koristiti odmah nakon primitka?
Kartica se dostavlja na vašu adresu neaktivirana i može se upotrijebiti nakon aktivacije na način opisan u pismu uz karticu. Način aktivacije razlikuje se ovisno o vrsti kartice i razlogu izdavanja nove kartice te će ovisno o tome aktivacija biti moguća putem određenih kanala:
on-line bankarstvom (e-zaba i m-zaba)
uz pomoć govornog automata
u poslovnici Zagrebačke banke.
Aktivacijom kartice do 11 sati vaša će kartica biti spremna za upotrebu nakon 11:30 sati, a ako je aktivacija provedena od 11 do 18 sati, možete se njome koristiti nakon 18:30.
VAŽNO: Da bi se beskontaktna funkcija aktivirala, najprije je potrebno napraviti barem jednu kontaktnu transakciju umetanjem kartice u bankomat (dovoljno je i pogledati stanje po računu) ili u POS uređaj na prodajnom mjestu.
Korištenje
Do kojeg iznosa mogu beskontaktno plaćati bez unosa PIN-a?
Beskontaktne transakcije na prodajnim mjestima mogu se ostvarivati s PIN-om i bez njega. Transakcija do 250 kuna dovršena je prislanjanjem kartice uz terminal, a za veće iznose potreban je unos PIN-a. Limit od 250 kn koji se odnosi na unos PIN-a trenutačno vrijedi za hrvatsko tržište.
Do 27. ožujka 2020. limit za hrvatsko tržište iznosio je 100 kuna te je u prijelaznom razdoblju moguće da određeni POS uređaji i dalje traže unos PIN-a iznad 100 kuna.
Limiti za strana tržišta mogu biti veći/manji od onih koji vrijede na hrvatskom tržištu. Za isplate gotovog novca potreban je unos PIN-a, bez obzira na iznos isplate.
Moja beskontaktna debitna kartica ne radi.
Da bi se beskontaktna funkcija aktivirala, najprije je potrebno napraviti barem jednu kontaktnu transakciju umetanjem kartice u bankomat (dovoljno je i pogledati stanje po računu) ili u POS uređaj na prodajnom mjestu. Ako kartica i dalje ne radi, javite se u najbližu poslovnicu Banke. Kontaktne transakcije - transakcije u kojima se podaci između kartice i POS terminala izmjenjuju čitanjem čipa ili magnetne trake na kontaktnom sučelju - karticu treba umetnuti u POS uređaj ili bankomat.
VAŽNO: Aktivacijom kartice do 11 sati vaša će kartica biti spremna za upotrebu nakon 11:30 sati, a ako je aktivacija provedena od 11 do 18 sati, možete se njome koristiti nakon 18:30.
Zaboravio/la sam PIN kartice. Na koji način mogu zatražiti ponovno slanje PIN-a?
Radi ponovnog slanja PIN-a vaše debitne ili kreditne kartice potrebno se javiti u najbližu poslovnicu ili putem e-poslovnice. PIN svoje kartice možete provjeriti u svakom trenutku ako imate ugovorenu uslugu on-line bankarstva putem mobilne aplikacije (m-zaba).
Plaćao sam beskontaktnom karticom iznos manji od 250 kuna i zatražen je unos PIN-a. Zbog čega sam trebao unijeti PIN?
Po kartici je moguće provesti maksimalno pet uzastopnih transakcija bez potvrde PIN-om, a kod šestog plaćanja transakciju je potrebno potvrditi PIN-om, neovisno o iznosu. Limit u Hrvatskoj za transakcije bez unosa PIN-a iznosi 250 kuna, a kupnja se provodi u okviru postojećih dnevnih limita i broja transakcija. Maksimalan iznos transakcije bez PIN-a može se razlikovati u drugim zemljama, a ovisi o dogovorenim limitima na stranim tržištima.
Pri istom plaćanju beskontaktnu karticu više sam puta prislonio/la uz terminal za plaćanje. Hoće li transakcija biti višestruko provedena?
Ne. Kod postupka plaćanja beskontaktnim karticama takvi su slučajevi predviđeni i ne biste smjeli biti višestruko terećeni u slučaju da ste pri jednom plaćanju više puta prislonili karticu uz terminal u kratkom razdoblju.
Može li se izgubljena beskontaktna kartica zloupotrijebiti?
Čim primijetite nestanak svoje kartice, odmah to prijavite Banci kako bi se na vrijeme poduzele sve potrebne mjere za sprečavanje zloupotrebe. Nakon prijave nestanka kartice zaštićeni ste od bilo kakve odgovornosti i financijskoga gubitka, ako i dođe do zloupotrebe.
Kartica mi je izgubljena/ukradena. Što moram učiniti?
Korisnik kartice obvezan je odmah prijaviti gubitak ili krađu kartice, dežurnoj službi Banke (0- 24) na broj telefona: 01 3789 789, a prijavu i pisanim putem potvrditi u najbližoj poslovnici Banke.
Kako mogu smanjiti ili izbjeći rizik zloupotrebe moje kartice?
Pridržavajte se sljedećih savjeta:
zapamtite PIN i nikad ga ne zapisujte na karticu ili druge dokumente
potpišite karticu odmah nakon primitka
staru karticu uništite (tako da je prerežete preko čipa i magnetskog zapisa) nakon isteka roka valjanosti;
NIKAD i NIKOME ne priopćujte PIN ili podatke o kartici
ne ostavljajte karticu na vidljivim mjestima (u automobilu, garderobi, hotelskoj sobi, restoranu i sl.)
svakako provjerite iznos transakcije prije plaćanja;
nakon plaćanja provjerite je li kartica koja vam je vraćena zaista vaša
čuvajte našu adresu i broj telefona zbog brze prijave gubitka ili krađe kartice
Može li se beskontaktna kartica locirati u slučaju krađe?
Ne. Domet antene u kartici iznosi najviše od 0 do 4 cm.
Jesu li moji osobni podaci na beskontaktnoj kartici zaštićeni?
Sva pravila o zaštiti osobnih podataka primjenjuju se na jednak način kao i kod kartica za kontaktnu upotrebu.
Stranice zaba.hr koriste kolačiće (cookies). Neophodni kolačići nužni su za njihov rad. Ostali kolačići omogućavaju praćenje posjetitelja u svrhu poboljšanja naših usluga te boljega marketinškog iskustva. Ako odbacite ostale kolačiće, naše internetske stranice mogu raditi drugačije i korištenje može biti manje ugodno. Više o kolačićima i promjena njihovih postavki
Ovi kolačići su neophodni za funkcioniranje web stranice i ne mogu se isključiti u našem sustavu. Obično se postavljaju samo kao reakcija na vašu radnju koja predstavlja zahtjev za uslugom, kao što je postavljanje vaših postavki privatnosti, prijavljivanje ili popunjavanje obrazaca.
Kolačići koji se koriste:
JSESSIONID - čuva stanje sesija kroz zahtjeve za stranicama
PD_STATEFUL - kolačići sigurnosti sesije Server session security cookies
PD_SESSION-ID - jdinstveni Unique server session security cookie
PWSESSIONID – kolačić sesije poslužitelja
Parent_alive - kolačić sesije poslužitelja
Gtm_tracking - čuva korisnikov pristanak na praćenje
Option_set – čuva vrijednost za pokazivanje cookie bara
Zaba_performance- čuva posjetiteljev pristanak za bolje performance
Performansni kolačići
Ovi kolačići omogućuju nam da računamo posjete i izvore prometa, kako bismo mogli izmjeriti i poboljšati performanse naših stranica. Oni nam pomažu da znamo koje su podstranice najpopularnije ili najmanje posjećene, te kako se posjetitelji ponašaju po web stranici. Sve informacije koje ovi kolačići prikupljaju su agregirani a time i anonimizirani. Ako spriječite te kolačiće, nećemo znati kada ste posjetili našu web stranicu.
Kolačići koji se koriste:
ZABGN - postavke naslovnice ovisno o tome je li korisnik građanin ili pravna osoba
ZABRM - kolačić s vrijednošću korisnikovog web preglednika zbog boljih performansi
Marketinški kolačići
Ovi kolačići služe kao pomoć pri tumačenju internetskih aktivnosti korisnika te u svrhu marketinških aktivnosti, poput oglašavanja i remarketinga.
Kolačići koji se koriste:
1P_JAR - prikuplja statistiku web stranice i prati stopu konverzije Google.com/google.hr
CONSENT - postavke kolačića - google.com
DV - Google ad personalizacija - google.com
NID - Google ad personalizacija - google.com
IDE- Koristi se za prepoznavanje preglednika za oglašavanje i praćenje izvedbe i postavki. Google.com/ DoubleClick
ga - Google Universal Analytics postavlja jedinstveni ID koji se koristi za izračunavanje podataka za analitička izvješća
gid - koristi se za razlikovanje korisnika jednog od drugog.
Anj - Anj kolačić sadrži podatke koji označavaju da li se ID kolačića sinkronizira s našim partnerima. ID sinkronizacija omogućuje našim partnerima korištenje svojih podataka izvan platforme na platformi.
uuid2 - Ovaj kolačić sadrži jedinstvenu, slučajno generiranu vrijednost koja Platformu omogućuje razlikovanje preglednika i uređaja.
Sess - Kolačić sesije sadrži jednu ne-jedinstvenu vrijednost: "1". Platforma se koristi za testiranje je li preglednik konfiguriran za prihvaćanje kolačića iz aplikacije AppNexus.
Icu - Kolačić se koristi za odabir oglasa i ograničavanje broja prikaza određenog oglasa. Sadrži informacije poput broja prikaza oglasa, nedavnog prikazivanja oglasa ili broja prikazanih oglasa
Uid - jedinstveni identifikator
cid - Cookie id (legacy) – jedinstveni identifikator
Facebook - prati konverzije FB oglasa, optimizira oglase, gradi ciljanu publiku i radi remarketing
HotJar - prikuplja informacija o ponašanju korisnika i njihovim uređajima