Nakon što je devetočlana komisija natječaja izabrala 10 projekata, projekti su predstavljeni na stranicama natječaja na Facebooku, a građani su svojim glasovima odlučili koja će tri projekta dobiti donacije Zagrebačke banke. Dodatno, dodijeljena je i posebna nagrada komisije.
Završen je natječaj Moj motiv 2.0. za originalni proizvod s prepoznatljivim tradicijskim motivom ili obrtničkom tehnikom koji će uspjeti na suvremenom tržištu, a kojeg su raspisali Zagrebačka banka i Hrvatska obrtnička komora.
Nakon što je devetočlana stručna Komisija od 63 pristigle prijave izabrala 10 finalista građani su glasovanjem putem Facebooka odlučili o pobjednicima. Prva nagrada u iznosu od 100.000 kuna pripala je proizvodu ROGOZ, obrta Drvenarija Pošpaić i dizajna tima OAZA; drugu nagradu od 85.000 kuna osvojio je TRIBURE obrta Drvenarija Pošpaić i dizajnera Jakova Šrajera; dok je treću nagradu u iznosu od 65.000 kuna dobio projekt kabanica KAPLJA", obrta Kišobranarstvo Cerovečki i dizajnerice Ane Rimac.
Posebnu nagradu stručne komisije u iznosu od 50.000 kuna dobiva također proizvod KAPLJA.
Aplikacija na Facebooku je bila otvorena od 17. do 31. listopada. Svatko je mogao glasovati za tri proizvoda, a iznos donacije dodijeljen je trima projektima koji su prikupili najviše glasova putem Facebooka.
Ovaj oblik glasovanja privukao je veliku pozornost javnosti, tako da je u dva tjedna trajanja, glasovalo gotovo 14.000 Facebook korisnika. Osim što je ovim načinom dodjele donacija aktivirana šira društvena zajednica te uključena u proces odlučivanja, proces je dodatno motivirao i nositelje projekta da aktivno sudjeluju u vlastitoj promociji i povežu se s drugim zajednicama ili osobama koje im svojim aktivnostima ili utjecajem mogu pomoći.
Ovogodišnji dobitnici donacija i opis projekta:
1. Donacija u iznosu od 100.000 za proizvod ROGOZ
Obrtnik: Zvonko Pošpaić, Drvenarija Pošpaić
Dizajn: OAZA
Kratki opis: ROGOZ je razrada i reinterpretacija tradicionalnog logožara (cekera) koji je dio materijalne kulture vezan uz izumiruću tradiciju pletarstva Hrvatskog Zagorja. Izrađuje se na tkalačkom stanu iz traka biljke rogoza, a najčešće se koristi za nabavku hrane s tržnice. Novi proizvod uključuje osuvremenjavanje postojeće forme i tehnike pletenja uz dodatak novih materijala. U svom redizajniranom i poboljšanom izdanju logožar postaje ruksak Rogoz. Namjena mu je približavanje tradicionalno proizvedenog proizvoda i iskustva kupovine na otvorenom. Praktičan je i lako prenosiv (na leđima i biciklu), ekološki proizvod visoke kvalitete. Logožar Rogoz je i novi souvenir - orginalni poklon temeljen na lokalnoj tradiciji.
2. Donacija u iznosu od 85.000 za proizvod TRIBURE
Obrtnik: Zvonko Pošpaić, Drvenarija Pošpaić
dizajner: Jakov Šrajer
Kratki opis: TRIBURE, 3 taburea koji se slažu jedan u drugi, ručni su rad od prirodnih materijala: užeta od konoplje, konca od pamuka i vrbove šibe. Taburei se još mogu koristiti i kao stolići ili košare. Sklapanjem štede prostor, a prema potrebi rasklapanjem osiguravaju tri sjedeća mjesta.
3. Donacija u iznosu od 65.000 za proizvod KAPLJA KABANICA
Obrtnik: Thomislav Cerovečki, Kišobranarstvo Cerovečki
Dizajnerica: Ana Rimac
Kratki opis: Kaplja je naziv proizvoda - kišne jakne koja slijedi logiku izrade stogodišnjeg tradicionalnog kišobranarskog plašta. Kišobranarski plašt, prvenstveno zbog iskoristivosti materijala, kroji se od osam jednakokračnih trokuta čvrsto spojenih šavovima u pravilni osmerokut. Prepisani kišobranarski plašt stavljen je u novi kontekst, i dok je kišobranu potrebna žičana konstrukcija, ovdje tijelo i ljudski pokret postaju konstrukcija ovom predmetu. Na taj način proces proizvodnje novog proizvoda približuje se obrtniku i njeguje specifičnost proizvodnje unutar obrta. Nasuprot strogog i ukočenog kišobrana nastao je tako sestrinski predmet - lepršava i razigrana Kaplja. Naziv Kaplja sugerira krupnu kap, odnosno jaku kišu, a namijenjena je aktivnom čovjeku koji putuje, istražuje, pleše, trči i u trenutcima kada nisu idealne vremenske prilike.
Ovim zajedničkim projektom, pokrenutim u travnju 2012. raspisivanjem prvog natječaja Moj motiv, Zagrebačka banka i HOK žele podržati domaću proizvodnju, plasman domaćih obrtničkih proizvoda na tržište te doprinijeti njihovom što boljem ukupnom uspjehu.
Projekt je rezultirao i povezivanjem HOK-a i Hrvatskog dizajnerskog društva te potaknuo mlade dizajnere na suradnju s obrtnicima. Upravo je ovaj projekt pokazao koliko umijeća, ideja i kreativnosti imaju naši obrtnici I dizajneri te rezultirao radovima za kojima je tržište već iskazalo interes.