Poslovni subjekti (primatelji plaćanja): Allianz d.d., Iskon Internet d.d., Zaprešić d.o.o., Grad Osijek, OT – Optima Telekom d.d., Inkasator d.o.o. Karlovac, Unikom d.o.o. Osijek, RI – STAN d.o.o., GSGK d.o.o., HEP – Elektra d.o.o., Vodoopskrba i odvodnja d.o.o. Zaprešić i Zagrebački holding d.o.o. (jedinstvena uplatnica) od 3. lipnja 2019. uključuju se u SEPA shemu izravnih terećenja sukladno Nacionalnom planu migracije na SEPA-u.
Što to znači za platitelje računa?
- Ako već imate ugovorenu postojeću uslugu izravno terećenje izvan SEPA sheme u korist jednog ili više navedenih primatelja plaćanja u svrhu kontinuiteta podmirivanja obveza, putem usluge izravnog terećenja nastavit će se automatizmom izvršavati kao SEPA izravno terećenje od 3. lipnja 2019. na temelju Suglasnosti/Ugovora koju/koji ste dali/potpisali Banci ili primatelju plaćanja za postojeću platnu uslugu izravno terećenje.
- SEPA izravna terećenja provode se u skladu s Općim uvjetima poslovanja Zagrebačke banke d.d. za potrošače za uslugu izravnog terećenja koje možete pronaći na internetskim stranicama i u poslovnicama Banke.
- U slučaju da platitelj računa ne želi da se izvrši prelazak s postojeće usluge izravno terećenje izvan SEPA sheme na SEPA izravno terećenje, može je otkazati:
- do 2. 6. 2019. u Banci bez naknade
- ili kod primatelja plaćanja nakon navedenog datuma.
O prelasku s postojeće usluge izravno terećenje izvan SEPA sheme na SEPA izravno terećenje svi platitelji računa bit će obaviješteni i od primatelja plaćanja najmanje četiri tjedna prije same primjene.
Pregled osnovnih razlika između postojeće usluge izravno terećenje i SEPA izravno terećenje možete pročitati u letku.
U nastavku navodimo pogodnosti koje usluga SEPA izravno terećenje pruža platiteljima:
- platitelj ima mogućnost opoziva naloga izravnog terećenja prije izvršenja ako se ne slaže s iznosom terećenja (refusal);
- platitelj ima mogućnost bezuvjetnog povrata svakog plaćenog iznosa u roku od osam tjedana od datuma terećenja računa ili u roku od 13 mjeseci za tzv. neautoriziranu platnu transakciju (refund).
Osim prethodno navedenog, platitelj može po svojem izboru u svojem poslovnom odnosu s Bankom ugovoriti i sljedeća ograničenja po usluzi SEPA izravnog terećenja:
- može zabraniti izvršenje svih naloga za SEPA izravno terećenje;
- može zabraniti izvršenje svih naloga za SEPA izravno terećenje koji bi bili inicirani od strane jednog ili više primatelja plaćanja (prema svojem izboru);
- može odobriti izvršenje naloga za SEPA izravno terećenje inicirano isključivo od strane jednog ili više navedenih primatelja plaćanja (prema svojem izboru);
- može ograničiti iznos pojedinačnog naloga SEPA izravnog terećenja do određenog iznosa;
- može ograničiti naplatu SEPA izravnog terećenja na određeni rok.
Nakon unosa tih ograničenja zaprimljeni nalozi SEPA izravnih terećenja od primatelja plaćanja provodit će se ili odbijati u skladu s prethodno navedenim ograničenjima, neovisno o suglasnosti koju ste dali primatelju plaćanja.
Osim na internetskim stranicama Banke, informacije o tim izmjenama dostupne su u poslovnicama Zagrebačke banke i na besplatnom infotelefonu 0800 00 24.