Dokument „Izjava o pristupačnosti“ (dalje u tekstu: Izjava) ima za cilj pružiti pregled informacija kojima se procjenjuje kako se uslugom ispunjavaju primjenjivi zahtjevi za pristupačnost. Pružatelj usluge je Zagrebačka banka d.d., OIB: 92963223473, sa sjedištem na adresi Trg bana Josipa Jelačića 10, 10000 Zagreb, Republika Hrvatska, e-mail: zaba@unicreditgroup.zaba.hr, tel.: 01/ 3773 333 (dalje u tekstu: Banka). Banka nastoji kontinuiranim poboljšanjima svoje usluge prilagoditi Zakonu o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga („Narodne novine“, broj 89/2025) (dalje u tekstu: Zakon).
Omogućuje korisnicima upravljanje financijama putem mobilnog telefona. Usluga je u potpunosti usklađena sa Zakonom u dijelu osnovnih funkcionalnosti usluga iz domene platnog prometa u aplikaciji m-zaba za građane, poput pregleda računa, transakcija, zadavanja platnih naloga i postavki proizvoda.
Dodatnim doradama m-zaba aplikacija unaprijeđena je na način da je implementiran bolji kontrast i ugodniji prikaz za korisnike s osjetljivošću na svjetlo. Zbog boje s dovoljno kontrasta tekst i elementi u aplikaciji jasno su vidljivi korisnicima sa slabijim vidom. Svi gumbi i elementi unutar aplikacije imaju jasne opise, a čitač ekrana korisniku može pročitati točne informacije o funkciji svakog gumba i elementa.
Aplikacija radi s čitačima ekrana te podržava TalkBack (Android), Voice Assistant (Samsung) i VoiceOver (iOS) opcije. Korisniku čita sav tekst na ekranu i vodi ga kroz funkcionalnosti aplikacije. Ako korisnik poveća veličinu fonta u postavkama telefona, aplikacija automatski povećava tekst radi lakšeg čitanja.
Navigacija unutar aplikacije jednostavna je i logična, a informacije su prikazane tako da ih korisnik čitača ekrana može pratiti redom, od vrha prema dnu. Aplikacija ne uskraćuje nijednu funkcionalnost korisnicima s oštećenjem vida, već teži jednakoj dostupnosti za sve, uzimajući u obzir tehnička ograničenja mobilnih uređaja.
Sve funkcionalnosti dostupne su putem tipkovnice, bez potrebe za mišem.
Svi elementi obrazaca imaju jasno definirane oznake i poruke o greškama za bolje korisničko razumijevanje.
Sadržaj je prilagodljiv različitim veličinama ekrana i orijentacijama uređaja, bez gubitka funkcionalnosti (responzivni dizajn).
Usluga je u pojedinim dijelovima djelomično usklađena sa Zakonom o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga:
Aplikacija se redovito testira s korisnicima čitača ekrana te kontinuirano prilagođava na temelju povratnih informacija korisnika s oštećenjem vida i stručnjaka za pristupačnost.
U pripremi je nova verzija e-zabe koja će u potpunosti biti prilagođena osobama s određenim invaliditetom, starijim osobama ili osobama s određenim smetnjama u percepciji.
Kako bi web-stranica Zaba.hr bila usklađena sa Zakonom o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga, unaprijeđene su sljedeće značajke:
Poboljšan je kontrast između teksta i pozadine. Implementirana je mogućnost povećanja teksta do 200 % bez gubitka funkcionalnosti ili sadržaja. Primijenjena je odgovarajuća veličina fonta radi bolje čitljivosti sadržaja. Aktivno stanje elemenata jasno je naznačeno primjenom vidljivog fokusa. Poveznice koje se nalaze unutar paragrafa teksta vizualno su istaknute kombinacijom boje i podcrtavanja kako bi se razlikovale od ostalog teksta.
Na sve slike, grafike i ikone dodani su alternativni opisi radi boljeg razumijevanja sadržaja korisnicima koji se služe čitačima ekrana. Pokraj tekstualnog opisa, uz ključne akcijske elemente (poput poveznica i gumba) dodane su informativne ikone radi lakšeg prepoznavanja funkcije elemenata. Sadržaji koji se automatski pokreću nadopunjeni su ručnim kontrolama za upravljanje prikazom.
Navigacija je dosljedna na svim stranicama. Elementi sučelja s istim funkcijama dosljedno su označeni i pozicionirani te je sadržaj organiziran pomoću jasne hijerarhije naslova (H1, H2, H3…), uz postavljanje logičnog slijeda i konzistentnog redoslijeda čitanja elemenata za korisnike pomoćnih tehnologija. Dodatno je implementirana opcija preskakanja navigacije za brži pristup glavnom sadržaju.
Sve funkcionalnosti dostupne na web-stranicama dostupne su putem tipkovnice, bez potrebe za mišem. Sadržaji koji se automatski pokreću nadopunjeni su ručnim kontrolama za upravljanje prikazom. Interaktivni sadržaji koji se oslanjaju na "pomične" funkcionalnosti imaju dodatne metode upravljanja za korisnike s motoričkim poteškoćama.
Svi elementi obrazaca imaju jasno definirane oznake i poruke o greškama za bolje korisničko razumijevanje.
Sadržaj je prilagodljiv različitim veličinama ekrana i orijentacijama uređaja, bez gubitka funkcionalnosti (responzivni dizajn), uz izbjegavanje upotrebe vizuala s tekstovima, osim u nužnosti.
Zaključno, kontinuirano radimo na unaprjeđenjima prethodno navedenih usluga i servisa kako bismo u potpunosti bili usklađeni sa Zakonom o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga.
U skladu s odredbama Zakona bankomati kojima se Banka koristila u pružanju usluga prije 28. lipnja 2025. nastavit će se upotrebljavati s postojećim funkcionalnostima do kraja njihova gospodarski korisnog vijeka trajanja, ali ne dulje od 20 godina nakon početka njihove uporabe.
Svi novi bankomati instalirani nakon 28. lipnja 2025. bit će usklađeni sa zahtjevima o pristupačnosti definiranim Zakonom primjenom rješenja kojima se osigurava dostupnost za osobe s invaliditetom kao što su: taktilne oznake na tipkovnici bankomata (Braillevo pismo), priključak za slušalice za reproduciranje glasovnih uputa uz istodobno vizualno praćenje putem ekrana bankomata, prilagodba fonta i kontrasta na ekranu bankomata te drugo.
Molimo korisnike ako primijete ograničeno usklađen sadržaj koji nije obuhvaćen ovom Izjavom da o tome obavijeste Banku. Sve upite i informacije u vezi s pristupačnošću korisnici mogu uputiti putem elektroničke pošte na e-adresu zaba@unicreditgroup.zaba.hr.