Preskoči na glavni sadržaj

Izjava o pristupačnosti

Dokument „Izjava o pristupačnosti“ (dalje u tekstu: Izjava) ima za cilj pružiti pregled informacija kojima se procjenjuje kako se uslugom ispunjavaju primjenjivi zahtjevi za pristupačnost. Pružatelj usluge je Zagrebačka banka d.d., OIB: 92963223473, sa sjedištem na adresi Trg bana Josipa Jelačića 10, 10000 Zagreb, Republika Hrvatska, e-mail: zaba@unicreditgroup.zaba.hr, tel.: 01/ 3773 333 (dalje u tekstu: Banka). Banka nastoji kontinuiranim poboljšanjima svoje usluge prilagoditi Zakonu o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga („Narodne novine“, broj 89/2025) (dalje u tekstu: Zakon).

OPĆI NAZIV USLUGA, OPIS I OBJAŠNJENJE USLUGA, OPIS NAČINA USKLAĐENOSTI:

Usluga on-line bankarstvo putem mobilne aplikacije (m-zaba)

Omogućuje korisnicima upravljanje financijama putem mobilnog telefona. Usluga je u potpunosti usklađena sa Zakonom u dijelu osnovnih funkcionalnosti usluga iz domene platnog prometa u aplikaciji m-zaba za građane, poput pregleda računa, transakcija, zadavanja platnih naloga i postavki proizvoda.

1. Kontrast i čitljivost

Dodatnim doradama m-zaba aplikacija unaprijeđena je na način da je implementiran bolji kontrast i ugodniji prikaz za korisnike s osjetljivošću na svjetlo. Zbog boje s dovoljno kontrasta tekst i elementi u aplikaciji jasno su vidljivi korisnicima sa slabijim vidom. Svi gumbi i elementi unutar aplikacije imaju jasne opise, a čitač ekrana korisniku može pročitati točne informacije o funkciji svakog gumba i elementa.

2. Tekstualne alternative

Aplikacija radi s čitačima ekrana te podržava TalkBack (Android), Voice Assistant (Samsung) i VoiceOver (iOS) opcije. Korisniku čita sav tekst na ekranu i vodi ga kroz funkcionalnosti aplikacije. Ako korisnik poveća veličinu fonta u postavkama telefona, aplikacija automatski povećava tekst radi lakšeg čitanja.

3. Navigacija i struktura

Navigacija unutar aplikacije jednostavna je i logična, a informacije su prikazane tako da ih korisnik čitača ekrana može pratiti redom, od vrha prema dnu. Aplikacija ne uskraćuje nijednu funkcionalnost korisnicima s oštećenjem vida, već teži jednakoj dostupnosti za sve, uzimajući u obzir tehnička ograničenja mobilnih uređaja.

4. Pristupačnost putem tipkovnice

Sve funkcionalnosti dostupne su putem tipkovnice, bez potrebe za mišem.

5. Obrasci i povratne informacije

Svi elementi obrazaca imaju jasno definirane oznake i poruke o greškama za bolje korisničko razumijevanje.

6. Prilagodba prikaza

Sadržaj je prilagodljiv različitim veličinama ekrana i orijentacijama uređaja, bez gubitka funkcionalnosti (responzivni dizajn).

Usluga je u pojedinim dijelovima djelomično usklađena sa Zakonom o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga:

  • Za područje ugovaranja novih proizvoda (gotovinski kredit, paket proizvoda i usluga, kreditne kartice itd.) jer se intenzivno radi na prilagodbama kako bi i taj dio podržavao ključne pristupačne značajke.
  • Videozapisi na koje se linka iz pojedinih poruka u sandučiću m-zabe nemaju titlove ili audioopise. Pomoćne tehnologije ne mogu čitati tekstove ugrađene u videozapise.
  • U nekim slučajevima oznake ili upute nisu navedene kada sadržaj zahtijeva korisnički unos.

Aplikacija se redovito testira s korisnicima čitača ekrana te kontinuirano prilagođava na temelju povratnih informacija korisnika s oštećenjem vida i stručnjaka za pristupačnost.


Usluga on-line bankarstvo putem interneta (e-zaba)

U pripremi je nova verzija e-zabe koja će u potpunosti biti prilagođena osobama s određenim invaliditetom, starijim osobama ili osobama s određenim smetnjama u percepciji.


Internetska stranica (www.zaba.hr)

Kako bi web-stranica Zaba.hr bila usklađena sa Zakonom o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga, unaprijeđene su sljedeće značajke:

1. Kontrast i čitljivost

Poboljšan je kontrast između teksta i pozadine. Implementirana je mogućnost povećanja teksta do 200 % bez gubitka funkcionalnosti ili sadržaja. Primijenjena je odgovarajuća veličina fonta radi bolje čitljivosti sadržaja. Aktivno stanje elemenata jasno je naznačeno primjenom vidljivog fokusa. Poveznice koje se nalaze unutar paragrafa teksta vizualno su istaknute kombinacijom boje i podcrtavanja kako bi se razlikovale od ostalog teksta.

2. Tekstualne alternative

Na sve slike, grafike i ikone dodani su alternativni opisi radi boljeg razumijevanja sadržaja korisnicima koji se služe čitačima ekrana. Pokraj tekstualnog opisa, uz ključne akcijske elemente (poput poveznica i gumba) dodane su informativne ikone radi lakšeg prepoznavanja funkcije elemenata. Sadržaji koji se automatski pokreću nadopunjeni su ručnim kontrolama za upravljanje prikazom.

3. Navigacija i struktura

Navigacija je dosljedna na svim stranicama. Elementi sučelja s istim funkcijama dosljedno su označeni i pozicionirani te je sadržaj organiziran pomoću jasne hijerarhije naslova (H1, H2, H3…), uz postavljanje logičnog slijeda i konzistentnog redoslijeda čitanja elemenata za korisnike pomoćnih tehnologija. Dodatno je implementirana opcija preskakanja navigacije za brži pristup glavnom sadržaju.

4. Pristupačnost putem tipkovnice

Sve funkcionalnosti dostupne na web-stranicama dostupne su putem tipkovnice, bez potrebe za mišem. Sadržaji koji se automatski pokreću nadopunjeni su ručnim kontrolama za upravljanje prikazom. Interaktivni sadržaji koji se oslanjaju na "pomične" funkcionalnosti imaju dodatne metode upravljanja za korisnike s motoričkim poteškoćama.

5. Obrasci i povratne informacije

Svi elementi obrazaca imaju jasno definirane oznake i poruke o greškama za bolje korisničko razumijevanje.

6. Prilagodba prikaza

Sadržaj je prilagodljiv različitim veličinama ekrana i orijentacijama uređaja, bez gubitka funkcionalnosti (responzivni dizajn), uz izbjegavanje upotrebe vizuala s tekstovima, osim u nužnosti.

Zaključno, kontinuirano radimo na unaprjeđenjima prethodno navedenih usluga i servisa kako bismo u potpunosti bili usklađeni sa Zakonom o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga.


Bankomati

Razina usklađenosti:

U skladu s odredbama Zakona bankomati kojima se Banka koristila u pružanju usluga prije 28. lipnja 2025. nastavit će se upotrebljavati s postojećim funkcionalnostima do kraja njihova gospodarski korisnog vijeka trajanja, ali ne dulje od 20 godina nakon početka njihove uporabe.

Svi novi bankomati instalirani nakon 28. lipnja 2025. bit će usklađeni sa zahtjevima o pristupačnosti definiranim Zakonom primjenom rješenja kojima se osigurava dostupnost za osobe s invaliditetom kao što su: taktilne oznake na tipkovnici bankomata (Braillevo pismo), priključak za slušalice za reproduciranje glasovnih uputa uz istodobno vizualno praćenje putem ekrana bankomata, prilagodba fonta i kontrasta na ekranu bankomata te drugo.


Povratne informacije i podaci za kontakt

Molimo korisnike ako primijete ograničeno usklađen sadržaj koji nije obuhvaćen ovom Izjavom da o tome obavijeste Banku. Sve upite i informacije u vezi s pristupačnošću korisnici mogu uputiti putem elektroničke pošte na e-adresu zaba@unicreditgroup.zaba.hr.

Zagrebačka banka osobne podatke unesene u donji obrazac obrađuje u svrhu ugovaranja sastanka u poslovnici banke i čuva 30 dana. Ako ste klijent Zagrebačke banke predlažemo da unesete OIB kako bi temeljem podataka kojima banka raspolaže bankar pripremio najbolje financijske ponude za vas.
Više o tome pročitajte u Informacijama o obradi osobnih podataka

Vaši podaci za kontakt

Odaberite poslovnicu za sastanak

Predložite termin sastanka, nastojat ćemo ispuniti vašu želju.