Ove informacije o obradi osobnih podataka možete preuzeti u obliku pdf dokumenta na linku:
Informacije o obradi osobnih podataka od strane Zagrebačke banke d.d. (PDF)
Informacije navedene u ovom dokumentu imaju za cilj pružiti pregled na koji način Banka obrađuje osobne podatke i upoznati Vas s Vašim pravima u vezi s obradom osobnih podataka. Informacije se odnose na sljedeće ispitanike: klijente fizičke osobe, potencijalne klijente i ostale fizičke osobe čije osobne podatke Zagrebačka banka d.d. prikuplja na pojedinoj pravnoj osnovi (npr. jamci, solidarni dužnici, založni dužnici, opunomoćenici, skrbnici, nasljednici, zastupnici maloljetnih osoba te fizičke osobe koje su zatvorile poslovni odnos sa Zagrebačkom bankom d.d.).
1. VODITELJ OBRADE I SLUŽBENIK ZA ZAŠTITU PODATAKA
2. OSOBNI PODACI KOJI SE OBRAĐUJU I NAČIN NA KOJI BANKA PRIKUPLJA OSOBNE PODATKE
3. IZVOR OSOBNIH PODATAKA
4. PRAVNE OSNOVE I SVRHE U KOJE BANKA OBRAĐUJE PRIKUPLJENE OSOBNE PODATKE?
5. POVLAČENJE PRIVOLE
6. USTUPAJU LI SE OSOBNI PODACI TREĆIM OSOBAMA?
7. PRIJENOS PODATAKA IZVAN EUROPSKOG GOSPODARSKOG PROSTORA
8. KOLIKO DUGO BANKA ČUVA OSOBNE PODATKE?
9. PRAVA ISPITANIKA
10. PROVODI LI BANKA AUTOMATIZIRANO DONOŠENJE ODLUKA I PROFILIRANJE?
Voditelj obrade je Zagrebačka banka d.d., OIB: 92963223473, sa sjedištem na adresi Trg bana Josipa Jelačića 10, 10000 Zagreb, Republika Hrvatska, e-mail: zaba@unicreditgroup.zaba.hr, tel.: 01/3773 333 (dalje u tekstu: Banka).
Službenik za zaštitu podataka dostupan vam je na: sluzbenik.za.zastitu.osobnih.
podataka@unicreditgroup.zaba.hr ili na prethodno navedenoj adresi sjedišta voditelja obrade
Osobni podatak je svaki podatak koji izravno ili neizravno identificira pojedinca, odnosno svaki podatak ili njihova kombinacija koja se odnosi na pojedinca čiji je identitet utvrđen ili se može utvrditi (dalje u tekstu: ispitanik ili Vi), kao što su primjerice ime, prezime, osobni identifikacijski broj, adresa, fotografija, broj računa, podaci o primanjima. Ovisno o poslovnom odnosu, poslovnim potrebama i obvezama, Banka će obrađivati sve ili samo neke kategorije Vaših osobnih podataka. Kako biste dobili bolji uvid u navedeno, u nastavku su objašnjenja i primjeri podataka koje Banka obrađuje u svojem poslovanju.
Podaci koje Banka obrađuje u svojem poslovanju obuhvaćaju sljedeće vrste podataka:
Banka prikuplja podatke:
(a) ponajprije izravno od ispitanika u bilo kakvoj komunikaciji s Bankom (usmeno ili pisano). Najčešći primjer za takav način prikupljanja podataka jest podnošenje zahtjeva za ugovaranje pojedine usluge ili proizvoda Banke, pri čemu se podaci prikupljaju putem propisanih zahtjeva i obrazaca (primjerice, KYC upitnik, obrazac Moji podaci, zahtjev za ugovaranje kreditnih proizvoda).
(b) Banka prikuplja podatke i tijekom bile kakve komunikacije s ispitanikom u poslovnici ili e-poslovnici, putem on-line kanala kao što su m-zaba i e-zaba te web-stranice (primjerice, podaci/logovi o tome kako se klijent koristi uslugama i proizvodima te o preferencijama u odnosu na njih, podaci o uređajima kojima pristupa, putem kolačića i sličnih tehnologija), putem drugih kanala komunikacije te pri rješavanju prigovora itd.
(c) podatke koji nastanu obradom bilo kojeg podatka tijekom pružanja bankovne i financijske usluge, kao i usluge ugovaranja proizvoda i usluga ugovornih partnera Banke, primjerice podatke o transakcijama, osobnoj potrošnji i interesima
(d) podatke od trećih strana, kao što su npr. Hrvatski registar obveza po kreditima d.o.o. – Osnovni sustav registra „OSR sustav“, u vezi s računima koji glase na maloljetnu osobu; osobni podaci prikupljaju se od zakonskog zastupnika/skrbnika ili osobe (djelomično) lišene poslovne sposobnosti), kao i kad je Banka sudionica platnog prometa (međunarodnog i nacionalnog) npr. za izvršenje (provođenje) plaćanja i pripremu izvoda, potvrda o plaćanju i slično. Isto tako, npr. kad Banka prikuplja podatke i iz javno dostupnih ili drugih relevantnih izvora (npr. Jedinstveni registar računa, Provjera vjerodostojnosti dokumenta (pravosudje.hr), sankcijske liste), a sve u skladu s važećim propisima i poslovnim potrebama
(e) podatke od članica Grupe Zagrebačke banke i članica Grupe UniCredit ( www.zaba.hr/home/o-nama/o-nama/struktura, Controlled companies - UniCredit (unicreditgroup.eu)), kojoj Banka pripada, u svrhu upravljanja rizicima u poslovanju, i to: kreditnim, likvidnosnim, kamatnim, operativnim i ostalim rizicima kojima su Banka i članice njezine Grupe izložene.
a) Obrada je nužna zbog poštovanja pravnih obveza voditelja obrade
Kako bi Banka ispunila obveze određene propisima, odnosno druge svrhe određene zakonom (npr. Zakon o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma ili Zakon o administrativnoj suradnji u području poreza koji uređuje provedbu Sporazuma između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Sjedinjenih Američkih Država o unaprjeđenju ispunjavanja poreznih obveza na međunarodnoj razini i provedbi FATCA-e), kao i postupanje u skladu s pojedinim aktima donesenim od strane relevantnih institucija Republike Hrvatske ili drugih tijela po čijem je nalogu na temelju zakonskih ili drugih propisa Banka obvezna postupiti.
S tim u vezi obrađuju se primarno identifikacijski podaci s važeće identifikacijske isprave i podaci koje je Banka obvezna obraditi u skladu s propisima (uključujući ime i prezime, adresu prebivališta i/ili boravišta, osobni identifikacijski broj (OIB)), datum, mjesto i država rođenja, državljanstvo/a, podaci koji se odnose na porezne svrhe (je li ispitanik porezni obveznik izvan Republike Hrvatske) te financijski podaci i podaci u vezi s poslovnim odnosom te korištenjem bankovnim uslugama, transakcijama (npr. svrha i opseg poslovanja s Bankom).
b) Obrada je nužna za izvršavanje ugovora u kojem je ispitanik stranka ili kako bi se poduzele radnje na zahtjev ispitanika prije sklapanja ugovora
S tim u vezi obrađuju se primarno osobni podaci potrebni za poslovni odnos s Bankom, što ovisi o ugovorenoj usluzi/proizvodu (npr. opći osobni podaci, ime i prezime, OIB), financijski podaci i podaci u vezi s ugovaranjem i korištenjem uslugama i/ili proizvodima – npr. e-mail adresa kod ugovaranja e-zaba usluge i broj mobitela kod ugovaranja m-zaba usluge). Isto tako, primjerice za maloljetne osobe ili osobe (djelomično) lišene poslovne sposobnosti prikupljaju se podaci o zakonskom zastupniku / skrbniku klijenta. Također, kada prilikom ulaska u poslovni odnos i/ili tijekom trajanja poslovnog odnosa klijent ugovori dostavu (tj. način dostave) informacija/dokumentacije u vezi s njegovim poslovnim odnosom, dostava i komunikacija s klijentom (uključujući slanje informacija/dokumentacije o proizvodima i uslugama) odvijat će se na odabrani/ugovoreni način.
Posljedice nepružanja/izostanka podataka
Pružanje (prikupljanje) osobnih podataka u odnosu na navedeno gore pod točkama a) i b) obvezno je. Ako ispitanik (ili njegov zastupnik, kad je primjenjivo) odbije dati neki od podataka koji su nužni u svrhu poštovanja pravnih obveza i/ili su nužni za sklapanje i izvršenje ugovora u kojem je ispitanik stranka, uključujući i osobne podatke koji se prikupljaju za potrebe upravljanja rizicima na način i u opsegu propisanom mjerodavnim zakonima i podzakonskim aktima, moguće je da Banka neće moći pružiti određene usluge ili će odbiti zasnovati ugovorni odnos, ograničiti ili otkazati već uspostavljeni poslovni odnos.
c) Obrada je nužna za potrebe legitimnih interesa voditelja obrade ili treće strane (uključujući interese članica Grupe Zagrebačke banke i članica Grupe UniCredit)
Legitimni je interes Banke i/ili treće strane (uključujući Grupu UniCredit) osnova za obradu osobnih podataka samo u slučajevima kad je isto nužno za legitimne poslovne potrebe i poslovanje Banke (kad ne postoji pravna obveza ili druga pravna osnova obrade podataka), primarno u odnosu na određene aktivnosti obrade kod:
Posljedice nepružanja/izostanka podataka
Kada su podaci čija se obrada temelji na legitimnom interesu potrebni u vezi s pružanjem (ili nastavkom pružanja) usluga, pružanje osobnih podataka potrebno je za ostvarenje legitimnih interesa te će izostanak podataka dovesti do nemogućnosti pružanja usluga. Banka uvijek vodi računa da se takva obrada može provoditi samo u slučajevima u kojima, prema procjeni legitimnog interesa, interesi te temeljna prava i slobode ispitanika ne prevladavaju nad interesom Banke. Osim toga, ispitanik ima pravo uložiti prigovor na obradu osobnih podataka koja se temelji na legitimnom interesu.
d) Ispitanik je dao privolu za obradu svojih osobnih podataka u jednu ili više posebnih svrha
Banka će obradu temeljiti na privoli koju je ispitanik dao, primjerice za:
Ako ste dali privolu za prethodno navedenu svrhu, Banka obrađuje podatke primjerice o korištenju proizvodima i uslugama kao što su podaci o vrsti i mjestu, iznosu i učestalosti transakcije, stanju na računu, uporabi kartice te podatke o dolascima u poslovnicu i sl.
Davanje privole u potpunosti je dobrovoljno te nije obvezno dati podatke koji se prikupljaju isključivo na temelju privole za svrhu navedenu u privoli.
Privole se mogu povući u bilo kojem trenutku, što ne utječe na zakonitost obrade koja se temeljila na privoli prije njezina povlačenja. Osim toga, ispitanik ima pravo uskratiti privolu. Banka neće odbiti pružanje bankovnih usluga ako ispitanik uskrati ili povuče privolu. Ispitanici će prilikom davanja privole biti obaviješteni o načinu povlačenja privole. Općenito, privole se mogu povući u poslovnicama Banke, a dodatno se privole dane u svrhu marketinga i istraživanja tržišta, osim u poslovnici Banke, mogu opozvati i putem direktnih kanala (e-zabe i m-zabe).
Dodatno, Banka će obrađivati osobne podatke, primjerice posebne kategorije osobnih podataka (kao što su npr. podaci o zdravlju) kad je primjenjiv jedan od uvjeta propisanih člankom 9. Opće uredbe o zaštiti podataka, uključujući:
Nadalje, obrade koje predstavljaju iznimke od obveze pružanja informacija ispitanicima (propisane čl. 14. st. 5. Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka) nisu opisane u okviru ovih Informacija o obradi osobnih podataka.