Informacije o obradi osobnih podataka
od strane Zagrebačke banke d.d.

Ove informacije o obradi osobnih podataka možete preuzeti u obliku pdf dokumenta na linku:

Informacije o obradi osobnih podataka od strane Zagrebačke banke d.d. (PDF)



Informacije navedene u ovom dokumentu imaju za cilj pružiti pregled na koji način Banka obrađuje osobne podatke i upoznati Vas s Vašim pravima u vezi s obradom osobnih podataka. Informacije se odnose na sljedeće ispitanike: klijente fizičke osobe, potencijalne klijente i ostale fizičke osobe čije osobne podatke Zagrebačka banka d.d. prikuplja na pojedinoj pravnoj osnovi (npr. jamci, solidarni dužnici, založni dužnici, opunomoćenici, skrbnici, nasljednici, zastupnici maloljetnih osoba te fizičke osobe koje su zatvorile poslovni odnos sa Zagrebačkom bankom d.d.).


Cjeline dokumenta:


1. VODITELJ OBRADE I SLUŽBENIK ZA ZAŠTITU PODATAKA
2. OSOBNI PODACI KOJI SE OBRAĐUJU I NAČIN NA KOJI BANKA PRIKUPLJA OSOBNE PODATKE
3. IZVOR OSOBNIH PODATAKA
4. PRAVNE OSNOVE I SVRHE U KOJE BANKA OBRAĐUJE PRIKUPLJENE OSOBNE PODATKE?
5. POVLAČENJE PRIVOLE
6. USTUPAJU LI SE OSOBNI PODACI TREĆIM OSOBAMA?
7. PRIJENOS PODATAKA IZVAN EUROPSKOG GOSPODARSKOG PROSTORA
8. KOLIKO DUGO BANKA ČUVA OSOBNE PODATKE?
9. PRAVA ISPITANIKA
10. PROVODI LI BANKA AUTOMATIZIRANO DONOŠENJE ODLUKA I PROFILIRANJE?



1. Voditelj obrade i Službenik za zaštitu podataka


Voditelj obrade je Zagrebačka banka d.d., OIB: 92963223473, sa sjedištem na adresi Trg bana Josipa Jelačića 10, 10000 Zagreb, Republika Hrvatska, e-mail: zaba@unicreditgroup.zaba.hr, tel.: 01/3773 333 (dalje u tekstu: Banka).

Službenik za zaštitu podataka dostupan vam je na: sluzbenik.za.zastitu.osobnih.
podataka@unicreditgroup.zaba.hr
ili na prethodno navedenoj adresi sjedišta voditelja obrade



2. Osobni podaci koji se obrađuju i način na koji Banka prikuplja osobne podatke


Osobni podatak je svaki podatak koji izravno ili neizravno identificira pojedinca, odnosno svaki podatak ili njihova kombinacija koja se odnosi na pojedinca čiji je identitet utvrđen ili se može utvrditi (dalje u tekstu: ispitanik ili Vi), kao što su primjerice ime, prezime, osobni identifikacijski broj, adresa, fotografija, broj računa, podaci o primanjima. Ovisno o poslovnom odnosu, poslovnim potrebama i obvezama, Banka će obrađivati sve ili samo neke kategorije Vaših osobnih podataka. Kako biste dobili bolji uvid u navedeno, u nastavku su objašnjenja i primjeri podataka koje Banka obrađuje u svojem poslovanju.

Podaci koje Banka obrađuje u svojem poslovanju obuhvaćaju sljedeće vrste podataka:

  1. Identifikacijski i opći osobni podaci
    Podaci koji služe za identifikaciju pojedinca te podaci koje je Banka obvezna prikupiti vezano za propise, uključujući ime i prezime, OIB, adresu, državljanstvo, podatke sadržane na identifikacijskoj ispravi (i njezin preslik), podaci u vezi s poreznom rezidentnošću itd.
  2. Financijski podaci i podaci koji se odnose na Vaš poslovni odnos
    Podaci koji obuhvaćaju informacije o tome koje ste ugovore sklopili s Bankom (usluge i proizvodi koje ste ugovorili), podaci koji se odnose na vaše račune, financijsko stanje i raspolaganje financijskim sredstvima (npr. zapisi o transakcijama – uplate i isplate, procijenjena kreditna sposobnost, podaci koji su prethodili odobrenju kredita, podaci o štednji ili trgovanjima poslovnim udjelima, fondovima i sl.).
  3. Kontaktni podaci
    Uključuju e-mail adresu, broj telefona / broj mobitela i sl.
  4. Sociodemografski podaci i podaci o Vašem korištenju proizvodima i uslugama Banke
    Podaci koji obuhvaćaju pojedinosti npr. o Vašem poslu (zanimanju), statusu zaposlenja, obrazovanju, načinu na koji se koristite uslugama i proizvodima Banke, transakcijama koje obavljate (npr. putem kojeg kanala, koliko često i sl.).
  5. Tehnički podaci
    Podaci koji uključuju, primjerice, podatke o Vašim korisničkim računima potrebnim za on-line usluge i proizvode Banke (npr. login podaci), IP adresa prilikom pristupanja on-line uslugama i proizvodima Banke, informacije o uređaju kojim pristupate tim uslugama i proizvodima, podaci o Vašim preferencijama i načinu korištenja on-line proizvodima i uslugama Banke.
  6. Snimke videonadzora i snimke razgovora
    Podaci koji uključuju snimke osoba koje su posjetile poslovnice, zgrade i/ili bankomate Banke, pri čemu se vrši snimanje putem sustava videonadzora Banke, kao i podaci u obliku snimki razgovora u telefonskim pozivima koje ste uputili Banci.
  7. Podaci koji se odnose na Vašu komunikaciju s Bankom
    Podaci koji uključuju informacije u vezi s Vašom komunikacijom s Bankom putem različitih dostupnih kanala komunikacije (pozivi, on-line chat, pisma i druga komunikacija), zatim Vaši upiti / pružene informacije (primjerice, pozivi koji se odnose na aktivaciju usluge/proizvoda, upiti o Vašem poslovnom odnosu ili zahtjevima postavljenim Banci, upiti u vezi s prigovorima koje ste uputili Banci (uključujući i sporove s Bankom) te odgovori, informacije i savjeti koji su Vam pruženi od strane Banke.
  8. Podaci o Vašim izborima
    Uključuju primjerice privole koje ste dali za primanje marketinške komunikacije ili poziva za sudjelovanje u istraživanju tržišta, kao i preferirane kanale komunikacije koje ste odabrali.
  9. Posebne kategorije podataka i osjetljivi podaci u vezi s upravljanjem rizikom
    Uključuju primjerice podatke o zdravlju (ako ste ih pružili Banci radi npr. odobrenja moratorija na otplatu kredita ili ste ih, s druge strane, priložili u komunikaciji s Bankom, a da Banka to od Vas nije zatražila), podatak o članstvu u sindikatu (pružen na dobrovoljnoj osnovi kao uvjet na koji se primjenjuje niža kamatna stopa kredita), biometrijske podatke (primjerice, biometrijski podatak nastao u procesu identifikacije prilikom uspostave poslovnog odnosa s Bankom na udaljeni način). Osjetljivi podaci u vezi s upravljanjem rizikom uključuju podatke koji su povezani primjerice s upravljanjem rizikom od pranja novca i financiranja terorizma (npr. politički izložena osoba, informacije koje se odnose na kažnjiva djela itd.), rizikom od prijevara i/ili reputacijskim rizikom.
  10. Javno dostupni podaci i/ili podaci dobiveni iz drugih izvora
    Uključuju podatke koje Banka prikuplja s javno dostupnih izvora (npr. Jedinstveni registar računa, informacije dostupne na internetu, npr. sudski registar itd.) te podatke koje Banka pribavi iz drugih nejavnih izvora (npr. iz Osnovnog sustava registra (OSR sustav) posredstvom Hrvatskog registra obveza po kreditima d.o.o. od kreditnih posrednika).



3. Izvor osobnih podataka


Banka prikuplja podatke:

(a) ponajprije izravno od ispitanika u bilo kakvoj komunikaciji s Bankom (usmeno ili pisano). Najčešći primjer za takav način prikupljanja podataka jest podnošenje zahtjeva za ugovaranje pojedine usluge ili proizvoda Banke, pri čemu se podaci prikupljaju putem propisanih zahtjeva i obrazaca (primjerice, KYC upitnik, obrazac Moji podaci, zahtjev za ugovaranje kreditnih proizvoda).

(b) Banka prikuplja podatke i tijekom bile kakve komunikacije s ispitanikom u poslovnici ili e-poslovnici, putem on-line kanala kao što su m-zaba i e-zaba te web-stranice (primjerice, podaci/logovi o tome kako se klijent koristi uslugama i proizvodima te o preferencijama u odnosu na njih, podaci o uređajima kojima pristupa, putem kolačića i sličnih tehnologija), putem drugih kanala komunikacije te pri rješavanju prigovora itd.

(c) podatke koji nastanu obradom bilo kojeg podatka tijekom pružanja bankovne i financijske usluge, kao i usluge ugovaranja proizvoda i usluga ugovornih partnera Banke, primjerice podatke o transakcijama, osobnoj potrošnji i interesima

(d) podatke od trećih strana, kao što su npr. Hrvatski registar obveza po kreditima d.o.o. – Osnovni sustav registra „OSR sustav“, u vezi s računima koji glase na maloljetnu osobu; osobni podaci prikupljaju se od zakonskog zastupnika/skrbnika ili osobe (djelomično) lišene poslovne sposobnosti), kao i kad je Banka sudionica platnog prometa (međunarodnog i nacionalnog) npr. za izvršenje (provođenje) plaćanja i pripremu izvoda, potvrda o plaćanju i slično. Isto tako, npr. kad Banka prikuplja podatke i iz javno dostupnih ili drugih relevantnih izvora (npr. Jedinstveni registar računa, Provjera vjerodostojnosti dokumenta (pravosudje.hr), sankcijske liste), a sve u skladu s važećim propisima i poslovnim potrebama

(e) podatke od članica Grupe Zagrebačke banke i članica Grupe UniCredit ( www.zaba.hr/home/o-nama/o-nama/struktura, Controlled companies - UniCredit (unicreditgroup.eu)), kojoj Banka pripada, u svrhu upravljanja rizicima u poslovanju, i to: kreditnim, likvidnosnim, kamatnim, operativnim i ostalim rizicima kojima su Banka i članice njezine Grupe izložene.



4. Pravne osnove i svrhe u koje Banka obrađuje prikupljene osobne podatke


a) Obrada je nužna zbog poštovanja pravnih obveza voditelja obrade

Kako bi Banka ispunila obveze određene propisima, odnosno druge svrhe određene zakonom (npr. Zakon o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma ili Zakon o administrativnoj suradnji u području poreza koji uređuje provedbu Sporazuma između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Sjedinjenih Američkih Država o unaprjeđenju ispunjavanja poreznih obveza na međunarodnoj razini i provedbi FATCA-e), kao i postupanje u skladu s pojedinim aktima donesenim od strane relevantnih institucija Republike Hrvatske ili drugih tijela po čijem je nalogu na temelju zakonskih ili drugih propisa Banka obvezna postupiti.

S tim u vezi obrađuju se primarno identifikacijski podaci s važeće identifikacijske isprave i podaci koje je Banka obvezna obraditi u skladu s propisima (uključujući ime i prezime, adresu prebivališta i/ili boravišta, osobni identifikacijski broj (OIB)), datum, mjesto i država rođenja, državljanstvo/a, podaci koji se odnose na porezne svrhe (je li ispitanik porezni obveznik izvan Republike Hrvatske) te financijski podaci i podaci u vezi s poslovnim odnosom te korištenjem bankovnim uslugama, transakcijama (npr. svrha i opseg poslovanja s Bankom).

b) Obrada je nužna za izvršavanje ugovora u kojem je ispitanik stranka ili kako bi se poduzele radnje na zahtjev ispitanika prije sklapanja ugovora

S tim u vezi obrađuju se primarno osobni podaci potrebni za poslovni odnos s Bankom, što ovisi o ugovorenoj usluzi/proizvodu (npr. opći osobni podaci, ime i prezime, OIB), financijski podaci i podaci u vezi s ugovaranjem i korištenjem uslugama i/ili proizvodima – npr. e-mail adresa kod ugovaranja e-zaba usluge i broj mobitela kod ugovaranja m-zaba usluge). Isto tako, primjerice za maloljetne osobe ili osobe (djelomično) lišene poslovne sposobnosti prikupljaju se podaci o zakonskom zastupniku / skrbniku klijenta. Također, kada prilikom ulaska u poslovni odnos i/ili tijekom trajanja poslovnog odnosa klijent ugovori dostavu (tj. način dostave) informacija/dokumentacije u vezi s njegovim poslovnim odnosom, dostava i komunikacija s klijentom (uključujući slanje informacija/dokumentacije o proizvodima i uslugama) odvijat će se na odabrani/ugovoreni način.


Posljedice nepružanja/izostanka podataka


Pružanje (prikupljanje) osobnih podataka u odnosu na navedeno gore pod točkama a) i b) obvezno je. Ako ispitanik (ili njegov zastupnik, kad je primjenjivo) odbije dati neki od podataka koji su nužni u svrhu poštovanja pravnih obveza i/ili su nužni za sklapanje i izvršenje ugovora u kojem je ispitanik stranka, uključujući i osobne podatke koji se prikupljaju za potrebe upravljanja rizicima na način i u opsegu propisanom mjerodavnim zakonima i podzakonskim aktima, moguće je da Banka neće moći pružiti određene usluge ili će odbiti zasnovati ugovorni odnos, ograničiti ili otkazati već uspostavljeni poslovni odnos.

c) Obrada je nužna za potrebe legitimnih interesa voditelja obrade ili treće strane (uključujući interese članica Grupe Zagrebačke banke i članica Grupe UniCredit)

Legitimni je interes Banke i/ili treće strane (uključujući Grupu UniCredit) osnova za obradu osobnih podataka samo u slučajevima kad je isto nužno za legitimne poslovne potrebe i poslovanje Banke (kad ne postoji pravna obveza ili druga pravna osnova obrade podataka), primarno u odnosu na određene aktivnosti obrade kod:

  • upravljanja rizicima: pojedinim kreditnim, operativnim rizicima koji uključuju poduzimanje mjera zbog osiguranja ljudi, prostora i imovine Banke (npr. kod incidenata / neprihvatljivog ponašanja klijenata u poslovnici, prilikom procjene ugroženosti, prevencije nastanka štete, kontrole i/ili provjere pristupa), reputacijskim rizikom, rizikom od pojedinih vrsta prijevare (npr. provjere vjerodostojnosti dokumentacije, provođenje dodatnih kontrola) i drugim rizicima Banke na razini Grupe UniCredit kojoj Banka pripada, kao i Grupe Zagrebačke banke
  • poduzimanja mjera zbog upravljanja poslovanjem Banke i upravljanja IT sustavima (uključujući infrastrukturu i web-stranice) kako bi se osigurao kontinuitet poslovanja i zajamčila IT sigurnost te daljnji razvoj usluga/proizvoda. Pritom će se provoditi aktivnosti ažuriranja, (re)kalibracije sustava, održavanja, aktivnosti optimizacije proizvoda i/ili usluga (uključujući IT sustave, aplikacije i povezane funkcije), aktivnosti izvještavanja i pojedine statističke analize, a sve kako bi se zajamčila pouzdanost, točnost podataka te mogućnost dijagnosticiranja i brzog otklanjanja svih problema povezanih s tehničkim funkcioniranjem IT sustava
  • aktivnosti segmentacije podataka o korištenju proizvodima i uslugama od strane klijenata s ciljem kreiranja izvještaja o prodaji proizvoda i usluga te radi prilagodbe proizvoda i usluga što se temelji na interesu Banke za upravljanjem poslovanjem i pružanjem bolje te kvalitetnije usluge klijentima
  • adekvatno odgovaranje na zahtjeve i očekivanja klijenata u vezi s proizvodima i uslugama te omogućivanje novih funkcionalnosti koje su klijenti zatražili, kao što je primjerice slanje real-time obavijesti koje poboljšavaju iskustvo korisnika (npr. obavijest o tome da je na račun izvršena uplata, slanje upute/informacije u vezi s korištenjem aplikacijom/proizvodima/uslugom Banke u trenutku kada se klijent koristi njome te mu je informacija potrebna) i sl.
  • obradu osobnih podataka unutar članica Grupe Zagrebačke banke i članica Grupe UniCredit za unutarnje administrativne potrebe te zaštitu imovine, računalnih i elektroničkih komunikacijskih sustava
  • za potrebe postavljanja i obrane od pravnih zahtjeva za koje su okolnosti iznesene u pisanoj komunikaciji s Bankom i/ili tijekom postupka pred sudom ili dr. nadležnim tijelom u slučaju postupanja prema smjernicama regulatora i/ili drugih nadležnih tijela i sl.

Posljedice nepružanja/izostanka podataka

Kada su podaci čija se obrada temelji na legitimnom interesu potrebni u vezi s pružanjem (ili nastavkom pružanja) usluga, pružanje osobnih podataka potrebno je za ostvarenje legitimnih interesa te će izostanak podataka dovesti do nemogućnosti pružanja usluga. Banka uvijek vodi računa da se takva obrada može provoditi samo u slučajevima u kojima, prema procjeni legitimnog interesa, interesi te temeljna prava i slobode ispitanika ne prevladavaju nad interesom Banke. Osim toga, ispitanik ima pravo uložiti prigovor na obradu osobnih podataka koja se temelji na legitimnom interesu.

d) Ispitanik je dao privolu za obradu svojih osobnih podataka u jednu ili više posebnih svrha

Banka će obradu temeljiti na privoli koju je ispitanik dao, primjerice za:

  • marketinško informiranje o ponudama Banke, u okviru čega Banka ispitaniku može dostavljati informacije o ponudama i pogodnostima povezanim s novim ili već ugovorenim proizvodima i uslugama Banke i/ili ugovornih partnera Banke, što uključuje individualizirane ponude o korištenju bankovnim i financijskim te s njima povezanim uslugama Banke i članica Grupe na temelju izrađenog profila (što može uključivati i automatizirano pojedinačno donošenje odluka)

Ako ste dali privolu za prethodno navedenu svrhu, Banka obrađuje podatke primjerice o korištenju proizvodima i uslugama kao što su podaci o vrsti i mjestu, iznosu i učestalosti transakcije, stanju na računu, uporabi kartice te podatke o dolascima u poslovnicu i sl.

  • sudjelovanje u istraživanju tržišta, uslijed čega Vas Banka može pozvati da u povremenim istraživanjima iskažete svoje mišljenje o Banci te proizvodima i uslugama Banke
  • jedinstvenu identifikaciju ispitanika, pri čemu nastaje biometrijski podatak ispitanika. „Biometrijski podaci“ su osobni podaci dobiveni posebnom tehničkom obradom u vezi s fizičkim obilježjima, fiziološkim obilježjima ili obilježjima ponašanja pojedinca koja omogućuju ili potvrđuju jedinstvenu identifikaciju tog pojedinca, kao što su biometrijska obrada fotografije i videosnimke prilikom uspostave poslovnog odnosa na daljinu. Dodatne informacije dane su prilikom traženja privole za biometrijsku obradu.

Davanje privole u potpunosti je dobrovoljno te nije obvezno dati podatke koji se prikupljaju isključivo na temelju privole za svrhu navedenu u privoli.



5. Povlačenje privole


Privole se mogu povući u bilo kojem trenutku, što ne utječe na zakonitost obrade koja se temeljila na privoli prije njezina povlačenja. Osim toga, ispitanik ima pravo uskratiti privolu. Banka neće odbiti pružanje bankovnih usluga ako ispitanik uskrati ili povuče privolu. Ispitanici će prilikom davanja privole biti obaviješteni o načinu povlačenja privole. Općenito, privole se mogu povući u poslovnicama Banke, a dodatno se privole dane u svrhu marketinga i istraživanja tržišta, osim u poslovnici Banke, mogu opozvati i putem direktnih kanala (e-zabe i m-zabe).



Dodatno


Dodatno, Banka će obrađivati osobne podatke, primjerice posebne kategorije osobnih podataka (kao što su npr. podaci o zdravlju) kad je primjenjiv jedan od uvjeta propisanih člankom 9. Opće uredbe o zaštiti podataka, uključujući:

  • kada je obrada nužna za potrebe značajnog javnog interesa na temelju prava Europske unije ili prava države članice koje je razmjerno željenom cilju te kojim se poštuje bit prava na zaštitu podataka
  • kada je obrada nužna za uspostavu, ostvarivanje ili obranu pravnih zahtjeva ili kad god sudovi djeluju u sudbenom svojstvu te
  • kad je ispitanik dao izričitu privolu za obradu tih osobnih podataka.

Nadalje, obrade koje predstavljaju iznimke od obveze pružanja informacija ispitanicima (propisane čl. 14. st. 5. Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka) nisu opisane u okviru ovih Informacija o obradi osobnih podataka.


Postavke kolačića

Privole

Prilagođene postavke kolačića

U nastavku možete omogućiti ili onemogućiti korištenje pojedinih kategorija mrežnih kolačića, a svoj izbor možete naknadno promijeniti u bilo kojem trenutku. Ako niste sigurni, detaljne informacije o kolačićima koje koristimo na zaba.hr stranicama možete pronaći u našoj politici korištenja kolačića.

Tehnički kolačićiUvijek aktivni

Omogućuju pravilan i siguran rad web stranica.


Funkcionalni kolačići

Omogućuju poboljšanja u korištenju web stranica.


Marketinški kolačići

Omogućuju praćenje posjetitelja web stranica te prikupljaju podatke koji se koriste za personalizaciju oglasa i korisničkog iskustva.


Analitički kolačići

Bilježe statističke podatke koji omogućuju unaprjeđenje naših stranica i naš ponude.