Preskoči na glavni sadržaj

Instant plaćanja i usluga provjere primatelja plaćanja (VoP)

BRŽE NE MOŽE!

Instant plaćanja

Više ne morate čekati jer instant plaćanja u euru prema primateljima plaćanja provode se u vrlo kratkom, gotovo stvarnom vremenu, 24 sata dnevno svakog kalendarskog dana.

  1. Instant nalog moguće je zadati on-line bankarstvom putem mobilne aplikacije (m-zaba) i interneta (e-zaba) i u poslovnicama Banke.
  2. Plaćanje se zadaje kroz postojeće forme naloga za plaćanje, označavanjem opcije „instant“.
  3. Instant naloge mogu zadavati i primati svi individualni klijenti i poslovni subjekti koji imaju transakcijski račun u Banci.
  4. Plaćanja su moguća unutar Hrvatske, prema zemljama EU-a i EEA-a te u inozemstvo prema bankama na SEPA području (koje su dostupne za instant).
  5. Valuta plaćanja  isključivo je euro.
  6. Pravila kod popunjavanja naloga (npr. poziv na broj) jednaka su kao i kod standardnih naloga.
  7. Naknada za instant naloge naplaćuje se prema tarifi Banke i jednaka je naknadama za redovita plaćanja.
  8. Omogućuje se ugovaranje limita za instant plaćanja: po pojedinom nalogu ili kao dnevni limit (zbroj svih instant naloga u danu). To je neobvezna funkcionalnost koju po vlastitu izboru možete ugovoriti, mijenjati ili opozvati putem on-line bankarstva m-zabe, e-zabe ili u poslovnici Banke.
  9. Omogućuje se zadavanje instant plaćanja s datumom izvršenja u budućnosti te ugovaranje instant trajnih naloga.

Usluga provjere primatelja plaćanja (Verification od Payee – VoP)

Nova funkcionalnost kojom se provjerava odgovara li ime/naziv primatelja plaćanja naveden u nalogu za plaćanje vlasniku navedenog IBAN-a (računa) prije slanja naloga za plaćanje na izvršenje, čime se za platitelja povećava sigurnost plaćanja i smanjuje rizik od prijevara i pogrešno usmjerenih sredstava.


Rezultati provjere mogu biti:

  • Potpuno podudaranje – ime/naziv primatelja odgovara imenu/nazivu vlasnika IBAN-a.
  • Djelomično podudaranje – ime/naziv primatelja djelomično odgovara imenu/nazivu vlasnika IBAN-a. Platitelju se prikazuje podatak o nazivu vlasnika povezanom s IBAN-om kojeg je platitelj naveo u svojem nalogu za plaćanje. Platitelj može odabrati unos naziva primatelja plaćanja koji mu se prikazao kao rezultat VoP provjere i odlučiti hoće li nastaviti s plaćanjem.
  • Bez podudaranja – ime/naziv primatelja plaćanja ne odgovara imenu/nazivu vlasnika IBAN-a kojeg je platitelj naveo u nalogu za plaćanje. U cilju provođenja ispravnog plaćanja platitelj može dodatno provjeriti ispravnost podataka s primateljem.
  • Nije moguće provesti provjeru – banka primatelja nije dostupna ili nalog ne ispunjava uvjete za pružanje VoP usluge.

Na temelju dobivenog rezultata platitelj sam odlučuje hoće li nastaviti s plaćanjem ili ga otkazati.