Kolekciju Miljenko Stančić čini 19 ulja na platnu te 8 grafika, nastalih u periodu od 1952. do 1977.
Slikar i grafičar Miljenko Stančić diplomirao je slikarstvo 1949. te pohađao specijalni tečaj grafike kod Tomislava Krizmana (1949.– 1951.) na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, na kojoj je i predavao (1961.–1977.). Začetnik je poetsko-nadrealističkoga smjera u hrvatskom slikarstvu. Njegovo se slikarstvo od samoga početka razvijalo kao osebujna i neovisna slikarska vizija. Služeći se tehnikom starih majstora slikao je začuđujućom perfekcijom i istančanim tonskim nijansiranjem, a slijedeći iskustva Josipa Račića stvorio je jedinstvenu poetsku sintezu staroga i novoga, nostalgičnoga i suvremenoga. Značajan dio njegova opusa čine vedute rodnoga Varaždina, uglavnom opustjele ulice i trgovi, obrisi baroknih crkava i krovova u prigušenoj sutonskoj svjetlosti.
Od 1954. slikao je fantazmagorične metamorfoze ljudskih likova i kompozicije s metafizički smirenim figurama u začudno osvijetljenim poetskim interijerima u kojima je od oko 1958. prevladavala težnja prema plošnom i dekorativnomu shvaćanju površine. U potonjem razdoblju nastala su djela u kojima je nastojao razgradnjom slikane površine ostvariti nove kromatske vrijednosti. Promjene koje je postupno uvodio u slikarstvo nakon 1970. označavaju u prvom redu obogaćenje motiva erotskim sadržajem skladnih organičkih oblika iz kojih izbija punoća životne energije. Crtao je ilustracije za novine i časopise, izrađivao je zidne slike, grafiku i scenografiju.
99x132 cm
Dječje igre, 1963.
Ulje na platnu
U Stančićevom izuzetno brojnom slikarskom opusu vrlo česte teme su dječje igre i djeca. Na pravokutnom horizontalno položenom formatu slike donosi prizor dječjih igara i susreta u urbanom pejzažu svojeg rodnog grada Varaždina.
Ritam slike vode likovi koji se nižu bez prekida, nastavljajući se jedan na drugi, a ukupni dojam tog ritma pojačava i koloristička igra sličnih tonskih izmjena bordo-crvena, karmin-crvena, ljubičasta. U većini Stančićevih slika prevladava tama, a difuzna scenska svijetlost u snažnom kontrastu svijetla i sjena, igra igru, gdje su upravo prikazani likovi unutar svoje životne scene.
Majka i dijete
Ulje na platnu
Panorama Varaždina, 1962.
Ulje na platnu
Sveti Florijan
Ulje na platnu
Korzo, 1960.
Ulje na platnu
Za stolom, 1960.-1970.
Ulje na platnu
Interijer
Ulje na platnu
Kartaši
Ulje na platnu
Interijer s gitaristom
Ulje na platnu
Obitelj
Ulje na platnu
Stari grad, 1961.
Ulje na platnu
Ulica I
Ulje na platnu
Ulica II
Ulje na platnu
Varaždin, 1963.
Ulje na platnu
Majka i dijete za stolom
Ulje na platnu
Ugođaj / skitnice, 1959.
Ulje na platnu
Pusta ulica, 164.
Ulje na platnu
Stari plakati / Večernja ulica, oko 1956.
Ulje na platnu
Ulica u sumraku, 1964.
Ulje na platnu
99x132 cm
Tornjevi, 1977.
Grafika
Prema crtačkim predlošcima u ugljenu na papiru nastaje serija serigrafija. U naglašenoj kontrastnosti obrisa vertikala crkvenih tornjeva i zgrada te potpune bjeline pozadine odnosno neba, Stančić u srazu između apstrakcije i figuracije te snagom zrele majstorske grafičke sposobnosti donosi neprikosnoveno umjetničko djelo.
Nostalgija, tišina i prolaznost iščitavaju se odmah sa Stančićeve grafike, što je temelj promišljanja svih njegovih djela. Zrnata morfologija ploha zadržana je u grafici dosljedno kao u crtežu ugljenom. Oštro profilirane obrise arhitekture usklađuje s geometrijskim viđenjem i građenjem kompozicije, no poetiku njegova skrivenog osjećanja spram Varaždina odaje kroz nekoliko akcenata vitičastih portalnih profilacija.
Stari plakati, 1976.
Grafika
Mitnica, 1977.
Grafika
Stari grad, 1977.
Grafika
Stara krčma, 1976.
Grafika
Zabat s golubovima, 1976.
Grafika
Sveta Ana, 1976.
Grafika
Šetalište, 1976.
Grafika