Prvi elektronički potpisi koji zamjenjuju vlastoručne od sada u Zagrebačkoj banci

28.07.2016.

Po prvi puta u Hrvatskoj, uvođenjem naprednog elektroničkog potpisa u oblaku, Zagrebačka banka omogućuje stvarno ugovaranje bankarskih usluga online. Riječ je o prvom privatnom izdavatelju elektroničkih certifikata u Hrvatskoj.

Zagrebačka banka postala je prvi privatni izdavatelj certifikata naprednog elektroničkog potpisa u Hrvatskoj i napravila veliki iskorak na financijskom tržištu, omogućivši svojim klijentima ugovaranje usluga iz svog doma. Iako se u posljednje vrijeme dosta govori o online ugovaranju usluga financijskih institucija, zapravo je do sada bilo moguće obaviti samo dio procesa preko Interneta, dok je za potpisivanje ugovora ipak bilo potrebno doći u poslovnicu.   

            

Naime, Ministarstvo gospodarstva Republike Hrvatske, tijelo nadležno za zakonodavni okvir i nadzor u području e-potpisa, dalo je suglasnost  Zagrebačkoj banci za izdavanje elektroničkih certifikata te ju je uvrstilo u Evidenciju davatelja usluga certificiranja RH i u Pouzdani popis (eng. Trust list) pružatelja usluga povjerenja na razini EU.    

Napredni  elektronički potpis ekvivalent je vlastoručnom potpisu i ima istu pravnu snagu kao i vlastoručni potpis za fizičke osobe, a vlastoručni potpis osobe ovlaštene za potpisivanje i otisak pečata za pravne osobe. Banka zapravo izdaje certifikat, kojim građanima i tvrtkama omogućuje elektroničku identifikaciju, autentifikaciju i potpis ugovora s bankom, putem mobilnog ili internetskog bankarstva. Time se iz procesa zaključivanja ugovora potpuno izbacuje potreba za dolaženjem u poslovnicu i „fizičkim“ potpisivanjem ugovora te eventualna dodatna ovjera potpisa kod javnog bilježnika.

Elektroničko potpisivanje ugovora osobnim kvalificiranim certifikatom putem e-zabe i m-zabe prvo će moći koristiti odabrani korisnici unaprijed odobrenih gotovinskih kredita, a Zaba će ovu uslugu u narednom razdoblju ponuditi i ostalim klijentima i to za različite bankarske usluge.

„Ovim sustavom započinjemo novo digitalno razdoblje pružanja usluga u kojem će građani ubuduće moći ugovoriti sve usluge banke bilo kojeg mjesta i u bilo koje vrijeme, bez potrebe dolaska u poslovnicu radi potpisivanja dokumenta.“ dodala je Dijana Hrastović.  Prvi klijenti kojima će krajem srpnja biti ponuđeno online ugovaranje gotovinskog kredita dobit će o tome posebnu informaciju putem e-maila i telefonskog kontakta. Sami podaci o ponudi odobrenih kredita bit će im dostupni na e-zabi i m-zabi, gdje ih odmah mogu ugovoriti.  Sve što će klijentima biti potrebno za izdavanje i korištenje kvalificiranog certifikata jest mobilni token Zagrebačke banke i lozinka kvalificiranog certifikata koja je isključivo dostupna njima i s njom samostalno upravljaju. Odmah po ugovaranju, kredit se isplaćuje na tekući račun i raspoloživ je klijentu za daljnju upotrebu.

Uvođenje elektroničkog potpisa posljedica je i iznimnog rasta korištenja online kanala Zagrebačke banke u posljednjih nekoliko godina. Uslugu m-zaba za građane danas aktivno koristi više od 153 tisuće korisnika koji mjesečno izvrše pola milijuna transakcija vrijednih pola milijarde kuna. Prema predviđanjima, do 2018. će ih u banci biti oko 300.000, što znači da će tu uslugu koristiti trećina klijenata Zabe.



Postavke kolačića

Tehnički kolačići (neophodni)

Performansni kolačići (neobavezni)

Marketinški kolačići (neobavezni)

Tehnički kolačićiUvijek aktivni

Ovi kolačići su neophodni za funkcioniranje web stranice i ne mogu se isključiti u našem sustavu. Obično se postavljaju samo kao reakcija na vašu radnju koja predstavlja zahtjev za uslugom, kao što je postavljanje vaših postavki privatnosti, prijavljivanje ili popunjavanje obrazaca.

Kolačići koji se koriste:

JSESSIONID - čuva stanje sesija kroz zahtjeve za stranicama

PD_STATEFUL - kolačići sigurnosti sesije Server session security cookies

PD_SESSION-ID - jdinstveni Unique server session security cookie

PWSESSIONID – kolačić sesije poslužitelja

Parent_alive - kolačić sesije poslužitelja

Gtm_tracking - čuva korisnikov pristanak na praćenje

Option_set – čuva vrijednost za pokazivanje cookie bara

Zaba_performance- čuva posjetiteljev pristanak za bolje performance


Performansni kolačići

Ovi kolačići omogućuju nam da računamo posjete i izvore prometa, kako bismo mogli izmjeriti i poboljšati performanse naših stranica. Oni nam pomažu da znamo koje su podstranice najpopularnije ili najmanje posjećene, te kako se posjetitelji ponašaju po web stranici. Sve informacije koje ovi kolačići prikupljaju su agregirani a time i anonimizirani. Ako spriječite te kolačiće, nećemo znati kada ste posjetili našu web stranicu.

Kolačići koji se koriste:

ZABGN - postavke naslovnice ovisno o tome je li korisnik građanin ili pravna osoba

ZABRM - kolačić s vrijednošću korisnikovog web preglednika zbog boljih performansi


Marketinški kolačići

Ovi kolačići služe kao pomoć pri tumačenju internetskih aktivnosti korisnika te u svrhu marketinških aktivnosti, poput oglašavanja i remarketinga.

Kolačići koji se koriste:

1P_JAR - prikuplja statistiku web stranice i prati stopu konverzije Google.com/google.hr

CONSENT - postavke kolačića - google.com

DV - Google ad personalizacija - google.com

NID - Google ad personalizacija - google.com

IDE- Koristi se za prepoznavanje preglednika za oglašavanje i praćenje izvedbe i postavki. Google.com/ DoubleClick

ga - Google Universal Analytics postavlja jedinstveni ID koji se koristi za izračunavanje podataka za analitička izvješća

gid - koristi se za razlikovanje korisnika jednog od drugog.

Anj - Anj kolačić sadrži podatke koji označavaju da li se ID kolačića sinkronizira s našim partnerima. ID sinkronizacija omogućuje našim partnerima korištenje svojih podataka izvan platforme na platformi.

uuid2 - Ovaj kolačić sadrži jedinstvenu, slučajno generiranu vrijednost koja Platformu omogućuje razlikovanje preglednika i uređaja.

Sess - Kolačić sesije sadrži jednu ne-jedinstvenu vrijednost: "1". Platforma se koristi za testiranje je li preglednik konfiguriran za prihvaćanje kolačića iz aplikacije AppNexus.

Icu - Kolačić se koristi za odabir oglasa i ograničavanje broja prikaza određenog oglasa. Sadrži informacije poput broja prikaza oglasa, nedavnog prikazivanja oglasa ili broja prikazanih oglasa

Uid - jedinstveni identifikator

cid - Cookie id (legacy) – jedinstveni identifikator

Facebook - prati konverzije FB oglasa, optimizira oglase, gradi ciljanu publiku i radi remarketing

HotJar - prikuplja informacija o ponašanju korisnika i njihovim uređajima