Preskoči na glavni sadržaj

Multivalutni žiroračun

Multivalutni žiroračun – račun za plaćanje koji se vodi u nacionalnoj valuti i pojedinim drugim valutama kao što su USD, CHF, GBP, AUD, CAD, DKK, JPY, NOK, SEK, RSD, BAM i ostalim valutama prema odluci Banke, a namijenjen je ponajprije za povremene primitke, primjerice uplate na temelju ugovora o djelu, prihoda od samostalnog rada, stipendija, nagrada i dr., pri čemu se transakcije za svaku valutu evidentiraju zasebno. U valutama DKK, NOK i SEK po multivalutnom žiroračunu omogućeni su kreditni transferi. Gotovinske isplate i uplate u valutama DKK, NOK i SEK u poslovnicama Banke nisu moguće. Isplata je moguća u nacionalnoj valuti uz primjenu kupovnog tečaja s Tečajne liste Banke.

Multivalutni žiroračun tereti se isključivo u valuti EUR neovisno o valuti plaćanja/isplate debitnom karticom te o valutama na računu.

Multivalutni žiroračun ugovara se putem Ugovora o transakcijskom poslovanju (osim ako se račun ugovara na ime poslovno nesposobne osobe). Multivalutni žiroračun možete aktivirati odmah nakon ugovaranja Ugovora o transakcijskom poslovanju ili naknadno.

Više informacija o Ugovoru o transakcijskom poslovanju dostupno je ovdje.

Prednosti

  1. Jednostavno i fleksibilno poslovanje
    Kartica vam omogućuje jednostavan i brz pristup novcu. Uz to, putem jednoga multivalutnog računa možete raspolagati s više inozemnih valuta
  2. Obavljajte devizno poslovanje sigurno i brzo
    Identifikacija PIN-om te plaćanje u internetskim trgovinama uz najviši sigurnosni standard
  3. Raspolažite sredstvima na računu putem on-line bankarstva (m-zabae-zaba) i bankomata

Ugovaranje

Multivalutni žiroračun u skladu s Ugovorom o transakcijskom poslovanju mogu aktivirati sve fizičke osobe.

Poslovno nesposobne osobe (maloljetnici i punoljetne poslovno nesposobne osobe) putem svog zakonskog zastupnika/skrbnika mogu ugovoriti multivalutni žiroračun neovisno o Ugovoru o transakcijskom poslovanju.

Za ugovaranje multivalutnog žiroračuna dovoljno je predočiti važeći identifikacijski dokument (osobnu iskaznicu ili putovnicu) te potvrdu o OIB-u ako on nije naveden na identifikacijskom dokumentu. Račun možete ugovoriti u bilo kojoj poslovnici Zagrebačke banke.

Korištenje

Svojim novcem možete raspolagati u poslovnicama Zagrebačke banke odmah po ugovaranju multivalutnog žiroračuna, a debitna kartica omogućuje vam jednostavan i brz pristup novcu na vašem multivalutnog žiroračunu 24 sata na dan.
Debitnom karticom možete se koristiti bez naplate naknade za podizanje gotovog novca na bankomatima Zagrebačke banke d.d., za plaćanja na prodajnim mjestima u zemlji i inozemstvu, te za plaćanja putem interneta.

Multivalutni žiroračun namijenjen je za prihvat inozemnih priljeva fizičkih osoba na temelju djelatnosti za koju se nisu dužne registrirati.

Iznos gotovog novca koji možete podići na bankomatu i/ili isplatnim mjestima ovisi o stanju na računu te o limitima po karticama.


Za transakcije obavljene debitnom karticom u zemlji i inozemstvu račun se tereti isključivo u valuti EUR, neovisno o valuti plaćanja te o valutama na računu. Ako nema sredstava ili nema dovoljno sredstava u valuti EUR, račun se tereti u ostalim raspoloživim valutama (po padajućem broju numeričke oznake valute iz tečajne liste Banke). Konverzija tih valuta provodi se u valutu EUR uz primjenu kupoprodajnih tečajeva za devize koji vrijede na dan terećenja računa bez naplate naknade.

Za transakcije obavljene debitnom karticom multivalutnog tekućeg računa u Hrvatskoj i inozemstvu, račun se tereti isključivo u valuti EUR, neovisno o valuti plaćanja te o valutama na računu. Ako nema sredstava ili nema dovoljno sredstava u valuti EUR, račun se tereti u ostalim raspoloživim valutama (po padajućem broju numeričke oznake valute iz tečajne liste Banke). Konverzija tih valuta provodi se u valutu EUR uz primjenu kupoprodajnih tečajeva za devize s tečajne liste Banke za kartične transakcije koji vrijede na dan terećenja računa bez naplate naknade za konverziju valuta.

Sigurnost

Korištenje kartice sigurnije je od nošenja gotovine. Pri upotrebi kartice za kupnju ili isplatu gotovine identificiraš se PIN-om (u pojedinim zemljama u svijetu moguće je da pri kupnji zatraže identifikaciju potpisom). PIN je tajni identifikacijski broj poznat jedino korisniku kartice. Zato ga treba čuvati u tajnosti i ne držati zapisanoga na papiru u blizini kartice.

Ako ste zaboravili PIN svoje kartice, a korisnik ste on-line bankarstva, u svakom trenutku možete ga provjeriti putem mobilne aplikacije (m-zaba).

Ovdje pročitajte o sigurnosnim aspektima korištenja kartica.

Krajnji korisnik kartice obvezan je odmah prijaviti gubitak ili krađu kartice dežurnoj službi Banke koja je dostupna od 0 do 24 sata na broju telefona 01/3789 789 te prijavu potvrditi i pismenim putem u poslovnici Banke, poduzetničkom ili korporativnom centru.

Gubitak/krađa može se prijaviti i u najbližoj poslovnici Banke, kod voditelja poslovnog odnosa ili bankara za male poduzetnike i obrtnike.

Pridržavajte se sljedećih savjeta:

  • zapamtite PIN i nikad ga ne zapisujte na karticu ili druge dokumente
  • staru karticu uništite (tako da je prerežete preko čipa i magnetskog zapisa) nakon isteka roka valjanosti;
  • NIKAD i NIKOME ne priopćujte PIN ili podatke o kartici
  • ne ostavljajte karticu na vidljivim mjestima (u automobilu, garderobi, hotelskoj sobi, restoranu i sl.)
  • svakako provjerite iznos transakcije prije plaćanja;
  • nakon plaćanja provjerite je li kartica koja vam je vraćena zaista vaša
  • čuvajte našu adresu i broj telefona zbog brze prijave gubitka ili krađe kartice

Zagrebačka banka osobne podatke unesene u donji obrazac obrađuje u svrhu ugovaranja sastanka u poslovnici banke i čuva 30 dana. Ako ste klijent Zagrebačke banke predlažemo da unesete OIB kako bi temeljem podataka kojima banka raspolaže bankar pripremio najbolje financijske ponude za vas.
Više o tome pročitajte u Informacijama o obradi osobnih podataka

Vaši podaci za kontakt

Odaberite poslovnicu za sastanak

Predložite termin sastanka, nastojat ćemo ispuniti vašu želju.