Preskoči na glavni sadržaj

Multivalutni tekući račun

Multivalutni tekući račun – račun za plaćanje koji se vodi u nacionalnoj valuti i pojedinim drugim valutama kao što su USD, CHF, GBP, AUD, CAD, DKK, JPY, NOK, SEK, RSD, BAM i ostalim valutama prema odluci Banke, a namijenjen je za gotovinske uplate i isplate te kreditne transfere pri čemu se transakcije za svaku valutu evidentiraju zasebno. U valutama DKK, NOK i SEK po multivalutnom tekućem računu omogućeni su kreditni transferi. Gotovinske isplate i uplate u valutama DKK, NOK i SEK u poslovnicama Banke nisu moguće. Isplata je moguća u nacionalnoj valuti uz primjenu kupovnog tečaja s Tečajne liste Banke.

Multivalutni tekući račun ugovara se putem Ugovora o transakcijskom poslovanju (osim ako se račun ugovara na ime poslovno nesposobne osobe). Multivalutni tekući račun možete aktivirati odmah nakon ugovaranja Ugovora o transakcijskom poslovanju ili naknadno.

Više informacija o Ugovoru o transakcijskom poslovanju dostupno je ovdje.

Prednosti

  1. Jednostavno raspolažite sredstvima na računu
    Kartica vam omogućuje jednostavan i brz pristup novcu na vašem multivalutnom tekućem računu na svim prodajnim i isplatnim mjestima u zemlji i inozemstvu
  2. Obavljajte devizno poslovanje sigurno i brzo
    Identifikacija PIN-om te plaćanje u internetskim trgovinama uz najviši sigurnosni standard
  3. Raspolažite sredstvima na računu putem on-line bankarstva (m-zaba i e-zaba) i bankomata

Ugovaranje

Za ugovaranje multivalutnog tekućeg računa dovoljno je predočiti važeći identifikacijski dokument (osobnu iskaznicu ili putovnicu) te potvrdu o OIB-u ako on nije naveden na identifikacijskom dokumentu. Račun možete ugovoriti u bilo kojoj poslovnici Zagrebačke banke.

Aktivacija

Kartica se dostavlja na vašu adresu neaktivirana i može se upotrijebiti nakon aktivacije na način opisan u pismu uz karticu.
Način aktivacije razlikuje se ovisno o vrsti kartice i razlogu izdavanja nove kartice te će ovisno o tome aktivacija biti moguća putem određenih kanala:


  •  on-line bankarstvom (e-zaba i m-zaba)
  •  na bankomatima Zagrebačke banke
  •  uz pomoć govornog automata
  •  u poslovnici Zagrebačke banke.


Vaša kartica će odmah nakon aktivacije biti spremna za upotrebu.

VAŽNO: Da bi se beskontaktna funkcija aktivirala, najprije je potrebno napraviti barem jednu kontaktnu transakciju umetanjem kartice u bankomat (dovoljno je i pogledati stanje po računu) ili u POS uređaj na prodajnom mjestu.

Korištenje

Multivalutni tekući račun u skladu s Ugovorom o transakcijskom poslovanju mogu aktivirati sve fizičke osobe.  
Poslovno nesposobne osobe (maloljetnici i punoljetne poslovno nesposobne osobe) putem svog zakonskog zastupnika/skrbnika mogu ugovoriti multivalutni tekući račun neovisno o Ugovoru o transakcijskom poslovanju.

Svojim novcem možete raspolagati u poslovnicama Zagrebačke banke odmah po ugovaranju multivalutnog tekućeg računa, a debitna kartica omogućuje vam jednostavan i brz pristup novcu na vašem multivalutnom tekućem računu 24 sata na dan.

Debitnom karticom možete se koristiti bez naplate naknade za podizanje gotovog novca na bankomatima Zagrebačke banke d.d., za plaćanja na prodajnim mjestima u zemlji i inozemstvu, te za plaćanja putem interneta.

Iznos gotovog novca koji možete podići na bankomatu i/ili isplatnim mjestima ovisi o stanju na računu te o limitima po karticama.


Za transakcije obavljene debitnom karticom multivalutnog tekućeg računa u Hrvatskoj i inozemstvu, račun se tereti isključivo u valuti EUR, neovisno o valuti plaćanja te o valutama na računu. Ako nema sredstava ili nema dovoljno sredstava u valuti EUR, račun se tereti u ostalim raspoloživim valutama (po padajućem broju numeričke oznake valute iz tečajne liste Banke). Konverzija tih valuta provodi se u valutu EUR uz primjenu kupoprodajnih tečajeva za devize s tečajne liste Banke za kartične transakcije koji vrijede na dan terećenja računa bez naplate naknade za konverziju valuta.

Punomoći po transakcijskom računu građana mogu se ugovoriti na zahtjev vlasnika računa prisutnog u poslovnici i/ili na temelju specijalne punomoći.
Ugovaranje punomoći u poslovnici:
Punomoć po transakcijskom računu se može ugovoriti u svim poslovnicama za poslovanje s fizičkim osobama. Kod otvaranja punomoći po računima u poslovnicama potrebna je prisutnost i vlasnika i opunomoćenika zbog identifikacije i potpisa na obrascu punomoći.
Specijalne punomoći:
Specijalne punomoći ovjerene od nadležnog domaćeg tijela (javni bilježnik), stranog nadležnog tijela, ovlaštene osobe diplomatskog ili konzularnog predstavništva, mogu se izdati za bilo koju svrhu, odnosno obavljanje svih radnji vezanih uz poslovanje po transakcijskim računima koje je potrebno obavezno navesti u specijalnoj punomoći.

Sigurnost

Korištenje kartice sigurnije je od nošenja gotovine. Pri upotrebi kartice za kupnju ili isplatu gotovine identificiraš se PIN-om (u pojedinim zemljama u svijetu moguće je da pri kupnji zatraže identifikaciju potpisom). PIN je tajni identifikacijski broj poznat jedino korisniku kartice. Zato ga treba čuvati u tajnosti i ne držati zapisanoga na papiru u blizini kartice.

Ako ste zaboravili PIN svoje kartice, a korisnik ste on-line bankarstva, u svakom trenutku možete ga provjeriti putem mobilne aplikacije (m-zaba).

Ovdje pročitajte o sigurnosnim aspektima korištenja kartica.

Krajnji korisnik kartice obvezan je odmah prijaviti gubitak ili krađu kartice dežurnoj službi Banke koja je dostupna od 0 do 24 sata na broju telefona 01/3789 789 te prijavu potvrditi i pismenim putem u poslovnici Banke, poduzetničkom ili korporativnom centru.

Gubitak/krađa može se prijaviti i u najbližoj poslovnici Banke, kod voditelja poslovnog odnosa ili bankara za male poduzetnike i obrtnike.

Pridržavajte se sljedećih savjeta:

  • zapamtite PIN i nikad ga ne zapisujte na karticu ili druge dokumente
  • staru karticu uništite (tako da je prerežete preko čipa i magnetskog zapisa) nakon isteka roka valjanosti;
  • NIKAD i NIKOME ne priopćujte PIN ili podatke o kartici
  • ne ostavljajte karticu na vidljivim mjestima (u automobilu, garderobi, hotelskoj sobi, restoranu i sl.)
  • svakako provjerite iznos transakcije prije plaćanja;
  • nakon plaćanja provjerite je li kartica koja vam je vraćena zaista vaša
  • čuvajte našu adresu i broj telefona zbog brze prijave gubitka ili krađe kartice

Zagrebačka banka osobne podatke unesene u donji obrazac obrađuje u svrhu ugovaranja sastanka u poslovnici banke i čuva 30 dana. Ako ste klijent Zagrebačke banke predlažemo da unesete OIB kako bi temeljem podataka kojima banka raspolaže bankar pripremio najbolje financijske ponude za vas.
Više o tome pročitajte u Informacijama o obradi osobnih podataka

Vaši podaci za kontakt

Odaberite poslovnicu za sastanak

Predložite termin sastanka, nastojat ćemo ispuniti vašu želju.